Egy tanulmány szerint a galaxisunk tele lehet halott idegen civilizációkkal

2020. december 24. – 18:12

Egy új, szakmai körökben még nem vizsgált kutatás szerint a Tejútrendszer tele lehet idegen civilizációkkal, viszont nagy a valószínűsége, hogy ezeknek nagy részük már kihalt, írja a Stuff.

A tanulmányt a Kaliforniai Technológiai Intézet, a NASA laboratóriuma és a Santiago High School kutatói végezték. A kutatáshoz a Drake-formulát bővítették ki (az egyenlet megadja, hogy egy adott csillagközi térrészben hány civilizáció képes egymással kommunikálni), így meghatározva a galaxisunkban lévő földönkívüli életformák létezésének esélyeit.

A kutatás szerint a galaxis létrejötte után kb. 8 milliárd évvel jelenhettek meg intelligens civilizációk, míg az emberek 13,5 milliárd évvel később jelentek meg. A tanulmány olyan tényezőket is vizsgált, mint a sugárzásnak való kitettség, az evolúció megrekedése vagy az intelligens életforma önpusztulása, például háború vagy technológiai fejlődés révén.

Bár egyetlen bizonyíték sem utal kifejezetten arra, hogy az intelligens életforma végül megsemmisíti önmagát, a priori nem zárhatjuk ki az önmegsemmisítés lehetőségét sem"

-tették hozzá a tanulmányban.

Támogasd a Telexet! Nekünk itt a Telexnél a szabad sajtó azt jelenti, hogy politikusok, oligarchák nem befolyásolhatják azt, miről írunk, miről nem, kivel dolgozunk, vagy kivel nem. A szabad sajtó nekünk kritikusságot, korrektséget, kíváncsiságot jelent. Hogy a közérdekű sztorikról beszámolunk, hogy mindig oda megyünk, ahol a dolgok történnek.

Nem egyszerű a munkánk, van, hogy falakba ütközünk: nem válaszolnak a megkereséseinkre, kordonokkal zárnak el, hogy ne tehessünk fel kérdéseket. Ha szeretnéd, hogy ennek ellenére is kitartóan kérdéseket tegyünk fel, hogy megmutathassuk a lehető legtöbbféle álláspontot, a legtöbb tényt és bizonyítékot, támogasd a munkánkat!
Támogatom