Tizenéveseket célzó reklámkampányt tervezhetett a Google és a Meta, vizsgálódik az Európai Bizottság
2024. december 10. – 13:45
Szabálytalan, tinédzsereket célzó reklámmegállapodást köthetett a Google és a Meta, amely az Instagramot népszerűsíthette a fiatalok körében. Most megszüntették az eddig titokban tartott partnerséget, az Európai Bizottság azonban több részletre kíváncsi – írja a Reuters
A megállapodás Európán kívül az Egyesült Államokra is kiterjedt, és később globálisra is tervezték volna, de miután augusztusban a Financial Times nyilvánosságra hozta annak létét, végül megszüntették. Az Európai Bizottság a rendelkezésre álló információk alapján vizsgálni kezdte, hogy sérültek-e a reklámügyi korlátozások.
A Google évek óta tiltja a személyre szabott hirdetéseket és a felhasználói adatok begyűjtését a 18 év alatt internetezőknél. A legnagyobb keresőmotort üzemeltető vállalat és a Meta közti együttműködésben állítólag ez a megszorítás sérült, a Google-höz tartozó YouTube kifejezetten a 13 és 17 év közötti korosztálynak ajánlhatott reklámokat, amelyek az Instagramot, a Meta egyik közösségi platformját népszerűsítették.
A Google szóvivője szerint a cégnél kiemelt fontosságú a tinédzserek védelmére szolgáló szabályozás. Azt, hogy a szabályt betartsák a vállalat reklámértékesítői, folyamatos képzésekkel biztosítják, mondta a szóvivő. A Meta és az Európai Bizottság nem reagált az esetre.