A Z generáció véget vethet a Google egyeduralmának az információgyűjtésben

2024. április 11. – 21:46

Másolás

Vágólapra másolva

Az amerikai 18-24 éveseknek már csak a 46 százaléka a fordul Google-höz, ha információra éhes, miközben a 25-39 éveseknél ugyanez az arány 58 százalék. A Z generáció tagjainak 21 százaléka a TikTok-on, míg 5 százalékuk a YouTube-on kezdi a keresgélést – derül ki az YPulse ifjúságkutató cég friss adataiból, amiket az Axios-szal osztottak meg.

A kutatás rávilágít, hogy míg Y generáció számára teljesen alap volt, hogy böngészőből megnyitott keresőmotorokat, többnyire Google-t használ, ha ki akar deríteni valamit, a fiatalabbaknál már megtörik a legnagyobb kereső monopóliuma.

Egyelőre nem tartunk ott, hogy ez veszélyeztesse a legnépszerűbb keresőt tulajdonló Alphabetet, ha viszont folytatódik a trend, az idővel komoly fejfájást okozhat a techóriásnak, amely bevételei nagy részét a keresési találatokhoz kapcsolt hirdetésekből keresi. Éppen ez okozza egyébként azt is, hogy a fiatalok egy része már kevésbé szívesen használja a Google-t: a sok szponzorált találat miatt úgy értékelik, nem olyan hitelesek a kereső által kidobott információk, mint amiket a közösségi médiában lehet találni. MaryLeigh Bliss, az YPulse tartalomért felelős vezetője az Axiosnak azt is megemlítette az okok között, hogy a közösségi platformok a barátokkal és családdal való kapcsolattartás helyei helyett ma már inkább információ szupersztrádák.

A Google-lel való felhasználói elégedettség az utóbbi években nemcsak a fiatalok körében, de általánosan is csökkent, mert elszaporodtak a nem jó minőségű, de profin keresőoptimalizált találatok. Szakértők szerint a generatív MI-k (mint a ChatGPT) használatának elterjedése tovább ront majd a helyzeten, mert megsokszorozza az interneten fellelhető spam és megbízhatatlan, irreleváns szemét mennyiségét.

Az Alphabet látja a trendeket, ezért próbál új funkciókat bevezetni, például azt, hogy releváns fórumokról is bedob hozzászólásokat a találati listába. Emellett MI-alapú eszközökkel turbózzák a Google-t, aminek a legfiatalbb felhasználók között a legjobb a fogadtatása.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!