A Xiaomi elkezdte kiszállítani az első elektromos autóit
2024. április 3. – 07:42
A Xiaomi kínai okostelefon-gyártó bejelentette, hogy több mint százezer előrendelés érkezett első elektromos autójára, aminek meg is kezdi a kiszállítását. Az SU7 debütálásáról Lei Jun vezérigazgató azt mondta: az intelligens autók forradalma hivatalosan is elkezdődött, és Kína minden bizonnyal olyan nagyszerű céget fog kitermelni, mint a Tesla, írja a Reuters.
Az első leszállított példányok az úgynevezett alapítói kiadás részei, és további extra tartozékokkal érkeznek az első megrendelőkhöz. Első körben a Xiaomi 5000 ilyen autót fog az utakra engedni. A Xiaomi szerint az SU7 vásárlóinak most már négy-hét hónapos várakozási időre kell számítaniuk.
A Xiaomi részvényei 16 százalékkal emelkedtek kedden az SU7 iránti erős érdeklődés hatására, bár előjegyzések szerint a cég autónként közel tízezer dollárt veszít idén. Szerda reggelre már 3 százalékkal csökkentek a részvényeik is.
Az SU7 30 ezer dolláros áron lép be az elektromos autók piacára, az alapmodell így olcsóbb, mint a Tesla Model 3-ja Kínában.
A főként telefonjairól és egyéb okos eszközeiről ismert Xiaomi 2021 szeptemberében kezdett az autóiparban, az 1,39 milliárd dollár befektetéssel rajtoló Xiaomi Automobile azóta megfeszített tempóban dolgozott első típusa fejlesztésén. A cég a következő 15-20 évben a világ öt legnagyobb autógyártója közé szeretne bekerülni. Ehhez évi 10 milliós darabszámot kellene elérnie, de a kezdeti mennyiség ennél szerényebbnek ígérkezik. A Xiaomi márkájú autók egyelőre csak a BAIC Group állami tulajdonú járműgyártó egyik cégének évi 200 000 járműgyártó kapacitással rendelkező pekingi gyárában készülnek majd.
Az SU7 formaterve a Tesla Model S-éhez hasonlít, tengelytávja közel három méter, formája pedig kupészerű. A tervezett villanyautó teljes hossza szintén a nagy Teslához hasonló, közel öt méter. Egymotoros, hátsókerék-hajtású, 295 lóerő körüli teljesítményű, illetve kétmotoros összkerékhajtású, 663 lóerős változatban is kapható lesz. A csúcskategóriás SU7 800 voltos elektromos rendszere rendkívül rövid töltési időt biztosít, egyes modellek tetejére pedig lidar-érzékelőt is építenek majd, ami fejlett vezetőtámogató funkciókra utal.
Az első típusban várhatóan a cég által fejlesztett autós szoftverek futnak majd, amelyek integrálódhatnak a Xiaomi kütyükre és szolgáltatásokra épülő ökoszisztémájába.