Mi értelmük van az egyetemi és középiskolai ranglistáknak?

2024. január 24. – 14:55

Másolás

Vágólapra másolva

2023-ban négy magyar egyetem került fel a nemzetközi 3000-es ranglistára, de a hosszú távú cél a magyar felsőoktatásban az, hogy legyen egy top 100-as magyar egyetem. Vajon reális elképzelés ez? Mit mutat valójában, ha sikerül, és mit, ha lehetetlennek bizonyul? Egyáltalán: mit és hogyan mérnek az egyetemi rangsorok? Többek között ezek lesznek a CEU Határtalan Tudás rendezvénysorozatának aktuális témái, amit szokás szerint itt a Telexen is élőben közvetítünk.

Az egyetemi toplisták mellett a középiskolákat rangsoroló listák is szóba kerülnek, és az, hogy ezek a ranglisták hogyan segíthetik a szülőket és a diákokat a továbbtanulásban. Az előadások és beszélgetések résztvevői között ott lesz:

  • Dr. Fábri György, az ELTE docense, felsőoktatás- és tudományszociológiával, tudománykommunikációval, társadalmi kommunikációval foglalkozó kutató
  • Dr. Soós Sándor, az ELTE adjunktusa, az egyetem Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézetének oktatója
  • Erős-Honti Zsolt, a magyar gimnáziumi toplistákon állandó dobogós helyezett Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium igazgatója
  • Edényi László, a budapesti Zrínyi Miklós Gimnázium igazgatója
  • Szél Dávid pszichológus

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!