Mi értelmük van az egyetemi és középiskolai ranglistáknak?
2024. január 24. – 14:55
2023-ban négy magyar egyetem került fel a nemzetközi 3000-es ranglistára, de a hosszú távú cél a magyar felsőoktatásban az, hogy legyen egy top 100-as magyar egyetem. Vajon reális elképzelés ez? Mit mutat valójában, ha sikerül, és mit, ha lehetetlennek bizonyul? Egyáltalán: mit és hogyan mérnek az egyetemi rangsorok? Többek között ezek lesznek a CEU Határtalan Tudás rendezvénysorozatának aktuális témái, amit szokás szerint itt a Telexen is élőben közvetítünk.
Az egyetemi toplisták mellett a középiskolákat rangsoroló listák is szóba kerülnek, és az, hogy ezek a ranglisták hogyan segíthetik a szülőket és a diákokat a továbbtanulásban. Az előadások és beszélgetések résztvevői között ott lesz:
- Dr. Fábri György, az ELTE docense, felsőoktatás- és tudományszociológiával, tudománykommunikációval, társadalmi kommunikációval foglalkozó kutató
- Dr. Soós Sándor, az ELTE adjunktusa, az egyetem Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézetének oktatója
- Erős-Honti Zsolt, a magyar gimnáziumi toplistákon állandó dobogós helyezett Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium igazgatója
- Edényi László, a budapesti Zrínyi Miklós Gimnázium igazgatója
- Szél Dávid pszichológus