Az EU megtiltotta a Metának, hogy engedély nélkül személyes adatokat használjon hirdetésekhez

2023. november 1. – 17:44

Másolás

Vágólapra másolva

Az Európai Adatvédelmi Testület (EDPB) bejelentette, hogy kötelező erejű határozatot fogadott el, amely megtiltja a Facebookot és az Instagramot tulajdonló Metának, hogy a felhasználók személyes adatait célzott hirdetésekhez használja fel kifejezetten erre vonatkozó felhasználói engedély nélkül – írja az AFP.

A végzés „megtiltja a személyes adatok viselkedésalapú reklámozás céljából történő feldolgozását az egész Európai Gazdasági Térségben” – közölte az EDPB.

A tiltás azután született, hogy a Meta hétfőn közölte: a Facebook- és Instagram-felhasználók Európában novembertől kezdve reklámmentes előfizetést vásárolhatnak a platformon.

A vállalat szerint az EDPB tagjai hetek óta tisztában vannak azzal, hogy a Meta a felhasználók hozzájárulását kéri majd az adatok felhasználásához. „Ez a rendelet indokolatlanul figyelmen kívül hagyja ezt a körültekintő és robusztus szabályozási folyamatot” – mondta a cég képviselője.

Az EDPB közölte, hogy a döntést a norvég adatfelügyeleti hatóság kérésére hozta meg, amely még az év elején megtiltotta, hogy a Facebook és Instagram felhasználóinak személyes adataik alapján célzott hirdetéseket küldjenek a platformok, amelyeket a Meta az ő kifejezett hozzájárulásuk nélkül gyűjt.

Az EDPB határozata arra kényszeríti Írország adatszabályozó hatóságát, amely a Meta európai tevékenységei felett rendelkezik, hogy két héten belül hozza meg a végső intézkedéseket az ügyben, a tilalom pedig ahhoz képest egy héttel később lép hatályba.

Az EDPB közölte, hogy a Metát kedden tájékoztatta a döntésről, és jelezte, hogy a platformoknak ezentúl beleegyezést kell kérniük a személyes adatok felhasználásához.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!