Nőtt az előfizetőinek száma, de kevesebbet keres rajtuk a Spotify
2023. július 25. – 17:08
Június 30-án 220 millió prémium előfizetője és 551 millió havi aktív felhasználója volt a Spotifynak, ez 27 és 17 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és meghaladja az előző negyedévben közzétett becsléseket, írja a The Verge a Spotify jelentésére hivatkozva.
Miközben a hallgatók száma nőtt, a zeneplatform átlagosan kevesebb bevételre tesz szert. A Spotify azt állítja, hogy az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel jelenleg 4,27 euró, ami 6 százalékos csökkenés éves összehasonlításban, és enyhe csökkenés az előző negyedévi 4,32 euróhoz képest.
A második negyedéves eredményjelentés kevesebb mint 24 órával azután jelent meg, hogy a Spotify bejelentette: megemeli árait az Egyesült Államokban és számos más piacon világszerte, tükrözve a más zenei streamelő alkalmazásoknál tapasztalt áremelkedéseket. Az emelés célja egyértelműen az egy felhasználóra jutó csökkenő bevétel visszafordítása. A Spotify 2011 óta változatlan áron kínálja a prémium csomagját. Azt egyelőre nem tudni, Magyarországra mikor ér el a drágulás.