Leszedték a Twitter Blue tesztverzióját, miután magukat másnak kiadó trollok lepték el a platformot
2022. november 11. – 21:16
Elérhetetlenné vált pénteken a Twitter új, fizetős szolgáltatása, a Twitter Blue, amit múlt hétvégén a platform iOS-applikációjának használói számára nyitottak meg – írja a Guardian.
A Twitter Blue az Elon Musk-féle irányváltás egy fontos lába lenne, lényege, hogy havi 7,99 dollárért bárki hitelesíttetheti a fiókját (vagyis kaphat rá olyan kék pipát, ami korábban csak ismert embereknek, cégeknek járt). Az új tulajdonos Musk a cég jövedelmező pályára állítása és a kamuprofilok elleni küzdelem részeként próbálkozott a szolgáltatás bevezetésével – egyelőre csak korlátozottan, iPhone-használók körében –, de fordítva sült el a dolog: számtalan vicces kedvű felhasználó vásárolta meg a kék pipát a fiókjára, hogy aztán átírja a nevét valamelyik hírességére, és trollkodni kezdjen.
Ezt elég könnyű volt megcsinálni, mivel a Blue-ra való előfizetéssel megszerezhető kék pipa pontosan ugyanúgy néz ki, mint a régi, kizárólag ismert emberek és márkák számára fenntartott (valóban ellenőrzött fiókoknak fenntartott) kék pipa. A profiloldalakon már látszik, hogy valóban közismert és ellenőrzött azonosságú szereplőről vagy egy sima Blue-előfizetőről van szó, de a feedben nincs különbség.
Ezt kihasználva az elmúlt napokban ellepték a Twittert a mások nevében fellépő trollok (aminek veszélyére egyébként már az ötlet megjelenésekor sokan figyelmeztettek). Egyikük miatt az Eli Lilly & Co gyógyszeripari óriáscégnek például bocsánatkérést kellett közzétennie, mivel az illető kiírta, hogy ingyenessé tették az inzulint. A Nintendo, a Lockheed Martin és Musk saját cégei, a Tesla és a SpaceX is áldozatul estek a kék pipás trollkodásnak.
Elon Musk Twitter-átvétele eddig minden, csak nem sima, az első időszakot elemző cikkünkben ámokfutáshoz hasonlítottuk a tevékenységét már a Twitter Blue fiaskója előtt. A milliárdos többek között komoly leépítést jelentett be, visszarendelte home office-ból az összes alkalmazottat. A tulajdonosváltás miatt azok közül is sokan távoznak, akiket Musk nem rúgna ki. A hirdetők bizalma megingott a cégben, amin nyilván a Blue-botrány sem segít.
Csütörtökön Musk már azt tweetelte, hogy mivel túl sokan életek vissza a Blue-val, nincs más választás, mint eltávolítani a szolgáltatást elkövetkező hónapokra. A Guardian pénteken aztán már sikertelenül próbálkozott iPhone-ról előfizetni, a Twitter Blue-t minden jel szerint tényleg elérhetetlenné tették.
Emellett a Twitter a hét elejétől elkezdte a szürke színű, „hivatalos” címkék hozzáadását néhány prominens fiókhoz. Néhány órával később ezek elkezdtek eltűnni, csak hogy csütörtök este visszatérjenek, legalábbis néhány fiókra: a Twitter saját fiókja és néhány olyan nagyvállalat, mint az Amazon, a Nike és a Coca-Cola kaptak szürke jelzést, hírességek egyelőre nem.
A Guardian érdeklődni próbált a Twitternél, mi zajlik, de levelükre nem érkezett válasz, ami nem is biztos, hogy meglepő, mivel a Musk-féle drasztikus leépítés súlyosan érintette a vállalat kommunikációs részlegét.
Elon Musk furcsa viselkedése Twitter-tulajdonosként az üzleti életben szokatlan, de a személyiségétől egyáltalán nem idegen. A különc milliárdos portréját itt olvashatja el.