Elkészült a VR-headset, ami egy game over miatt felrobbantja a játékos agyát
2022. november 9. – 14:32
Palmer Luckey fegyvertervező, az Oculus alapítója előállt egy VR-headsettel, ami a valóságban is megöli a játékost, ha az meghal a játékban – írja Luckey közleménye alapján a Vice.
Luckey a modern virtuális valóság fejlődésének egyik meghatározó alakja. Az Oculusnál fejlesztették a Riftet, és miután a Facebook 2014-ben 2 milliárd dollárért megvette a céget, az Oculus a Mark Zuckerberg által promotált Metaverzum alapheadsete. Az új cége, az Anduril hatalmas amerikai katonai megrendeléseket nyert el az elmúlt években.
Valószínűleg így lehetett elfekvőben három nem túl nagy robbanótöltet, amit egy Oculus Quest Pro szerelt, hogy amikor a játékos meghal, azok le tudják robbantani az agyát. Luckey a közleménye szerint úgy érzi, hogy bármilyen szép is a grafikája, egy játék addig nem lehet élethű, amíg a következmények nem élethűek.
Az alapötletet a Sword Art Online című animéből vette, szerinte Japánban ennek megjelenése keltette fel az emberek érdeklődését a VR iránt. Az animében – nagyon nagy vonalakban – piacra kerül egy új headset, amit egy csomóan megvesznek, de csak utólag derül ki, hogy nem lehet levenni. Ahhoz végig kell vinni a játékot, és aki meghal a virtuálisban, annak a valós valóságban is vége.
Ez a Sword Art Online-ban úgy néz ki, hogy egy, a NerveGear headsetbe épített eszköz mikrohullámokkal kisüti a játékos agyát, de Luckey idáig még nem jutott el.
„A jó hír az, hogy félúton vagyunk egy igazi NerveGear elkészítése felé. A rossz hír az, hogy eddig csak azt a felét találtam ki, ami megöl. Elég okos fickó vagyok, de nem tudtam kitalálni, hogyan lehetne ilyesmit működésre bírni anélkül, hogy a headsetet gigantikus berendezésekhez csatlakoztatnám.”
Emiatt kényszerült a kevésbé elegáns robbanótöltetekhez nyúlni. Egy fényérzékelő figyeli a headset képét. A játék tervezője úgy tudja jelezni ennek a szenzornak, hogy game over, hogy egy bizonyos frekvencián pirosan villogtatja a képernyőt. Amint a szenzor ezt érzékeli, belerobbantja a tölteteket a játékos arcába.
Hogy még inspirációhűbb legyen, azon is dolgozik, hogy ne lehessen levenni az eszközt, míg a játékos el nem ért egy bizonyos célt. Azonban rengeteg olyan hiba merülhet fel, amit a szenzor rosszul érzékel, és rosszkor sül el az arcbomba.
„Ezért nem vettem a bátorságot, hogy magam is használjam”
– írja Luckey.