Csavarnak egyet a Google algoritmusán, hogy kevesebb legyen a kattintásvadász találat
2022. augusztus 19. – 20:58
frissítve
A Google módosítja a keresőmotorjának az algoritmusát, hogy előnyben részesítse azokat a tartalmakat, amelyekből tényleg tájékozódhat az ember – írja a Guardian a hivatalos Google-blog alapján.
Először az angol nyelvű felhasználók számára fog élesedni a jövő héten az a fejlesztés, amely a kattintásvadász és az úgynevezett „SEO spam” tartalmakat hivatott kiszűrni és hátrébb rangsorolni a keresési találatok között. (Ez utóbbi olyan, gyakran nem is emberek által, érthető nyelven írt tartalom, ami kifejezetten azzal a céllal készült, hogy minél előkelőbb helyen tűnjön fel a keresőmotorok találatai között, de valójában nem hasznos információkat tartalmaz, nem a tájékoztatás a célja.)
A Google azt állítja, hogy az algoritmus megváltoztatása a saját tesztjeik alapján elsősorban az online oktatással, a művészettel és szórakozással, a vásárlással és a technológiával kapcsolatos keresési eredményeket fogja javítani.
Ahogy arra a Guardian cikke is felhívja a figyelmet, az ilyen változásoknak vannak nyertesei és vesztesei is, több online kiadó is tart most attól, hogy az ő tartalmaik is fennakadnak az új szűrőrendszeren. A Google a tartalomkészítőknek szóló tanácsaiban arra utalt, hogy a nem hasznos tartalmak kiszűréséhez többek között azt figyelik majd, hogy
- az adott weboldalnak van-e elsődleges célja vagy fókusza;
- illetve van-e olyan célközönsége, amely akkor is hasznosnak találná a tartalmat, ha közvetlenül az oldalra érkezne.
A Google azt ígéri, hogy nemcsak a clickbait és keresőoptimalizált tartalmakat fogja kiszűrni, hanem kvázi bünteti is majd azokat a honlapokat, amelyeken rendszeresen jelennek meg ilyesmik. Ezeknek az oldalaknak ugyanis minden tartalma rosszabbul fog teljesíteni a Google keresőjében.
A utóbbi időben az angol nyelvű sajtóban több cikk is foglalkozott azzal, hogy a Google keresési találatai egyre kevésbé hasznosak, sőt néhány hete John Oliver is szentelt ennek a témának egy hosszabb szegmenset az HBO-n futó show-műsorában. A Guardian szerint a techvállalat már hónapok óta látványos erőfeszítésekkel igyekszik küzdeni ez ellen a negatív kép ellen, ennek lehet a része a most bejelentett fejlesztés is.