Több, extrának számító szolgáltatását is előfizetőssé teszi a BMW – írja a Verge. Ezzel gyakorlatilag átemelik az egyik leggyűlöltebb videójáték-piacos fogást, a mikrotranzakciókat.
Bár a BMW ConnectedDrive Magyarországon is elérhető, egyelőre úgy tűnik, itthon még nem jelentek meg ezek az előfizetések. Az Egyesült Királyságban és Németországban például viszont igen.
Az egész úgy működik, hogy bizonyos extrák – például az első ülések vagy a kormány fűtése – hardveresen benne vannak az autóban, de a BMW szoftveresen blokkolja ezeket. Ha valaki mégis szeretné használni a funkciókat, akkor akár az autó fedélzeti számítógépén keresztül is előfizethet a szolgáltatásra, ami egy néhány perces update után elérhetővé is válik. Ez egyébként nem teljesen új gondolat, 2019 óta reklámozzák.
Az első ülések fűtése például havi 15 fontba (nagyjából 7300 forintba) kerül, vagy évi 150, esetleg háromévente 300 fontba, de ha valaki korlátlanul használná, akkor 350 fontot (170 ezer forintot) kell kifizetnie.
A híren sokan felháborodtak. Persze nem azon, hogy a gyártó választható extrákat ajánl, ez nem újdonság, hanem azon, hogy például olyan szolgáltatásokat tesznek előfizetőssé, amik nem feltétlenül igényelnek hosszú távú munkát a BMW-től. Például egy automata, traffipaxra figyelmeztető rendszert gyakran frissíteniük kell, ennél akár még logikusnak is nevezhető, hogy fizetős.