A startupok közül a járvány egyik legnagyobb nyertese a Zoom: az online tárgyalások lebonyolítására szolgáló alkalmazásnak sok millió új felhasználója lett a SARS-Cov-2 vírus felbukkanása óta. A céges meetingek, tanórák és más nagyobb létszámú összejövetelek során azonban általában nem látszik egyszerre mindenki – ezt kihasználva pedig könnyen lehet észrevétlenül késve becsatlakozni úgy, hogy a szervezőnek ne tűnjön fel. Ennek hamar vége lehet a Zoom egyik új fejlesztésének köszönhetően.
Az alkalmazásban megjelent egy béta állapotú, vagyis még tesztfázisban levő új funkció, ami lehetővé teszi, hogy egy online találkozó szervezői tömbösítve lássák, ki mikor csatlakozik a közös meetinghez. A funkció előhívásának feltétele, hogy a résztvevők Google vagy Outlook naptárbejegyzései szinkronizálva legyenek a Zoommal, és akkor van értelme használni, ha a Zoom-találkozóról előzőleg a naptárban is született meghívó. Ebben az esetben a szervezők láthatják, hogy kinél mi az „attendance status”, vagyis hogy ki van jelen a találkozóra meghívottak közül. Akik nem csatlakoztak, azokat a Zoom felülete külön gyűjti, és azt is jelzi, hogy ki milyen választ adott a naptárbeli meghívóra vagy hogy válaszolt-e egyáltalán.
A fejlesztés természetesen nem a lógósok életének megnehezítésére született, hanem arra, hogy egy nagyobb online rendezvény vagy akár egy több előadásból álló iskolai kurzus vezetője, előadója könnyebben követhesse a résztvevők, a hallgatóság összetételét. A funkció működését a Zoom blogja részletesen leírja.