Hétfőn este hat órán át elérhetetlen volt a Facebook és valamennyi szolgáltatása, így a Messenger, az Instagram és a WhatsApp is, illetve egy időre az Oculus rendszert is érintette a kimaradás. A leállás több milliárd felhasználót és hirdetők millióit érintette.
A helyzet komolyságát mutatta, hogy a Facebook legjobb mérnökeinek is csaknem hat órájukba telt, mire ki tudták javítani a problémát, illetve hogy ehhez személyesen kellett a Facebook egyik kaliforniai adatközpontjába elmenniük.
A mérnökökön kívül a Facebook többi alkalmazottját is érintette a leállás, ugyanis a belső, céges kommunikáció is a Facebook erre szánt felületén keresztül zajlik. Több alkalmazott is azt mondta a The Verge-nek, hogy az Outlookon keresztül tartották a kapcsolatot, mivel minden belső kommunikációs rendszerük elérhetetlen volt, és bár egymással tudtak beszélni és levelezni, külső e-mail-címekről már nem fogadhattak és küldhettek leveleket.
A Facebook azt várja el az alkalmazottaitól, hogy ne csak a saját belső kommunikációs felületét használják, hanem minden külső szolgáltatásba – például a Google Dokumentumok vagy a Zoom – is a Facebook-azonosítással lépjenek be, így a kimaradás alatt ezeket az eszközöket sem tudták használni. Néhányan ideiglenesen alternatív megoldások után néztek, mint az Apple FaceTime vagy a Discord.
A helyzetet csak tovább bonyolította, hogy jó pár alkalmazott már az épületekbe és a konferenciatermekbe sem tudott bemenni a belépőjével, amit szintén érinthetett valamilyen módon a hálózati hiba.