Ijesztően élethű arcokat generál a mesterséges intelligencia
2021. február 14. – 07:00
Sokak számára a videójátékok egyik legjobb része a karakterkészítés. Van, aki képes órákon át szöszölni a kis csúszkákkal, hogy megalkossa a lehető legélethűbb, vagy legalábbis az elképzelésére leginkább hasonlító karaktert. Ehhez arra van szükség, hogy a játék készítésekor a fejlesztésen dolgozó szakemberek és művészek tucatjai hosszas munkával kidolgozzák a játék embereit/élőlényeit.
Az Epic Games leegyszerűsítené és meggyorsítaná a folyamatot, méghozzá nem is kicsit. A héten bemutatták a MetaHuman Creator fejlesztői eszközüket, amivel a felhasználók az Unreal Engine-re építve szinte fotorealisztikus arcokat és embereket tudnak összedobni. Az Epic szerint a folyamat, ami eddig akár hetekig, hónapokig elhúzódott a MetaHumannel mindössze pár órát venne igénybe.
A demó alapján a kezelőfelület nem különbözik sokban a videójátékokból ismert karakteralkotóktól, inkább csak sokkal részletesebb. Ugyanúgy ki lehet jelölni egyes részeket az arcon, és azokat lehet előre beállított elemekre (presetek) cserélgetni, valamint csúszkákkal vagy kézzel szobrászgatni. Így a felhasználók nincsenek a korlátok közé zárva, hanem maguk alakíthatják az arcokat.
Ehhez az Epic egy mesterséges intelligenciát vet be, hogy az végezze el a számolások nehezét. A cég szerint a feltöltött emberi arcvonások könyvtárát folyamatosan bővítik majd. A MetaHuman átvesz néhány eszközt az Unreal Engine-ből, így erősebb gépeken és konzolokon képes olyan modelleket előhozni, amiknek minden egyes hajszálát külön-külön rendereli.
A kész MetaHumanek azonnal készen állnak, hogy meganimálják őket, vagy esetleg ráhúzzák a digitális bőrüket egy motion capture vázra, aminek a mozgását egy színésszel korábban felvették. A videókban látható arcok önmagukban nem jelentenek újdonságot – már a mai eszközökkel is létre lehet hasonlókat hozni, de a MetaHuman (az Epic szerint) sokkal gyorsabb és hatékonyabb, mint a jelenlegi, komoly szakértelmet és sok időt igénylő munkafolyamatok.
Az Unreal Engine-t egyébként nem csak játékokban használják. Már filmes és ipari környezetben is hasznosnak bizonyult, így hozták létre például a Mandalorian Baby Yodáját is. Ha a MetaHuman népszerű eszköz lesz, akkor nem csak a közeljövő bestseller videójátékaiban láthatjuk majd a hiperélethű embereket, hanem akár a szórakoztatóipar más rétegeiben is.