Fél év után becsődölt a tízperces sorozatrészeket kínáló streamingszolgáltató
2020. október 22. – 09:32
frissítve
A Quibi azzal próbált betörni a piacra, hogy csak mobillal rendelkező felhasználók számára fejlesztette ki streamingszolgáltatóját, de nem járt sikerrel, írja a Wall Street Journal.
A hat hónapja indult startup forradalmasítani akarta az emberek szórakoztatását, két újításuknak azt szánták, hogy
- egyrészt csak okostelefonra tervezték meg szolgáltatásukat, miközben a streamingpicon – már csak a Netflixet vagy az HBO GO-t nézve is – az irány az, hogy minél több eszközön legyen elérhető ugyanaz a szolgáltató;
- másrészt 5-10 percesre vágták az általuk kínált sorozatokat, hogy azokat sorban állás, buszvárás, stb. közben lehessen nézni.
A rövid „fejezeteket” az emberek azonban nem nézték, a Quibi alapítói által elképzelt helyzeteket pedig a koronavírus is keresztbe húzta. A havi 5 dollárba (kb. 1500 forint) kerülő szolgáltatást végül fél év után le kellett állítani, hogy ne legyen még veszteségesebb. A Quibi egyik alapítója egyébként a korábban Walt Disney-nél dolgozó producer, Jeffrey Katzenberg volt.