A Facebookon hatszor több interakciót generálnak az álhírek, mint a tényalapú tartalmak
2021. szeptember 5. – 14:32
Hatszor több lájk, megosztás és interakció érkezett az álhírekre a 2020-as amerikai elnökválasztás idején, mint a tényalapú cikkekre – írta egy The Washington Post egy új tanulmány alapján.
A hamarosan megjelenő, már lektorált tanulmányt az amerikai New York Egyetem és a francia Grenoble Alpes Egyetem készítette, és a 2020 augusztustól 2021 januárig tartó időszakot vizsgálta.
A tanulmány eredményei rámutatnak, hogy egyelőre hiába tett erőfeszítéseket a Facebook az álhírek terjedése ellen, érdemi hatást aligha ért el. A Facebook azzal védekezett, hogy a kutatás eredményei csak azt mutatják, hányan reagáltak valamilyen formában egy adott posztra, ezt viszont nem érdemes összekeverni azzal, hogy hány emberhez jutott el, és hány ember látta. A szóvivő szerint ha azt néznénk meg, mik a legnagyobb eléréssel rendelkező posztok, már egyáltalán nem az lenne a helyzet, amit a tanulmány állít.
Joe Osborn Facebook-szóvivő azt is hozzátette, hogy a közösségi oldalnak több mint 80 tényellenőrző partnere 60 nyelven fektcsekkeli a tartalmakat, ami segít a félrevezető információk visszaszorításában.