Több mint harminc országban csökkentette az előfizetési díjakat a Netflix

2023. február 24. – 10:42

Másolás

Vágólapra másolva

Több mint harminc országban csökkentette az előfizetési díjakat a Netflix azért, hogy még több felhasználót magához csábítson, írja a Wall Street Journal.

Az árakat Ázsiában, Dél-Amerikában, Afrika Szaharától délre fekvő részein, a Közel-Keleten és néhány európai országban csökkentették. Európában például Horvátországban, Szlovéniában és Bulgáriában – Magyarországon tehát nem.

A Netflix szerint már olyan sokféle streamingplatform létezik, hogy nekik is muszáj minél jobban kitűnni a többiek közül, és „javítani a felhasználói élményt”. Egyes csomagokban az előfizetési díjak a felére csökkennek.

2022-ben a Netflixnek nem volt könnyű dolga: a riválisok, például az Amazon, az HBO, az Apple TV és a Disney is előretörtek, ennek az lett az eredménye, hogy az Egyesült Államokban egy ideig átvette az Amazon a legnépszerűbb streamingszolgáltató címét. A Netflix több száz munkahelyet szüntetett meg, miközben árat emelt a felhasználóknak, hogy fedezze a növekvő költségeket.

Novemberben aztán tizenkét országban egy olcsóbb, hirdetésekkel támogatott opciót vezetett be. Azt is jelezte, hogy a jövőben kevésbé fogja tolerálni a jelszómegosztást, a cég becslése szerint ugyanis nagyjából 100 millióan nézik úgy rendszeresen a tartalmaikat, hogy valaki kölcsönadja nekik a saját hozzáféréséhez a jelszavát.

Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!