Puskás Peti: Az influenszerek mindenhez értenek, és mindenbe beleszólnak

2021. március 18. – 18:25

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A Telexen látható először az After Podcast legújabb adása, amelynek vendége Puskás Peti zenész-műsorvezető volt. Az interjúban többek között szóba kerül, hogy mi a probléma az iskolai énekoktatással, miért zavarja, hogy az influenszerek olyan témákhoz is hozzászólnak, amelyekhez egyáltalán nem értenek, és miért nem szeretne állást foglalni az SZFE-ügyben. A beszélgetésből az is kiderül, hogy miért vállalta el annak idején a Való Világ műsorvezetését, és hogyan próbálja megváltoztatni a valóságshow-ról kialakult eddigi képet.

Puskás a harmadik Megasztárban tűnt fel a 2000-es évek közepén, és ugyan viszonylag korán kiesett a döntősök közül, Rúzsa Magdi mellett neki sikerült abból az évfolyamból komolyabb zenei karriert összehozni a műsor után. Emellett hamar felszippantotta a színház, már a megasztáros évében musicalszerepet kapott, aztán közel 400 epizódon át alakította Svéd karakterét a Jóban Rosszban című napi sorozatban. Később egyre több tévés munkát kapott, vezette a Celeb vagyok, ments ki innen! című műsort, majd legutóbb a Való Világ műsorvezetését bízta rá az RTL Klub. Szólókarrierje mellett egyébként évek óta viszi a The Biebers nevű együttesét is.

„Hosszászoktam a bölcsészkaron, hogy 300 forintból kell bulizni járni. Nem érdekelt a pénz, kölcsönkértem a sógoromtól, vettem egy zongorát, felvettem 5 dalt demóváltozatban, és két héttel azután, hogy kiestem, visszamentem a TV2 stúdiójába, hogy megmutassam őket a zsűrinek”

– meséli Puskás azzal kapcsolatban, hogy miért tudott kiemelkedni a Megasztárból annak ellenére, hogy viszonylag korán kiesett a döntőből. A műsorban beszél arról is, hogy annak idején ő is rengeteget haknizott, és elmeséli azt a csepeli esetet is, amikor rájött, hogy ő ezt már nem akarja többet csinálni.

Puskás egyébként színészcsaládból származik, édesanyja az SZFE-n tanult, nagyapja pedig tanított is az intézményben, és hiába vannak neki is színházi szerepei, nem véletlenül nem akar állást foglalni az egyetem szétrobbantásával kapcsolatban.

„Az influenszerek az utóbbi egy évben mindenhez értenek, és mindenbe beleszólnak. Én outsiderként nem szeretnék állást foglalni ebben a témában, nem szeretnék influenszerhisztit generálni. Annyit viszont biztosan el tudok mondani, hogy egyáltalán nem egészséges, ahogy az emberek egymás ellen fordulnak. Olyan emberek, akiket tisztelek, és akikkel együtt dolgozom, Facebookon egymást kurvaanyázzák kommentekben, és ez nem normális!”

Szóba kerül a Való Világ és az X-Faktor is. Előbbivel kapcsolatban Puskás kitér arra, hogy a párbeszéd elindítása volt a célja akkor is, amikor idén januárban egy rendkívüli Való Világ-különkiadás elkészítését kezdeményezte, amelyben Mérő Vera publicista-jogvédővel (Nem Tehetsz Róla, Tehetsz Ellene), valamint Tóth Olga szociológussal beszélgetett a kapcsolaton belüli erőszakról és annak lehetséges megakadályozásáról, miután nagy visszhangot keltett egy eset a műsorban. Az X-Faktorral kapcsolatban pedig azt emeli ki, hogy a műsorban szereplő kamaszok és fiatal felnőttek számára lelkileg nagyon megterhelő a hirtelen jött nyilvánosság. A rájuk nehezedő nyomást a közösségimédia-felületeken hemzsegő kommentek csak fokozzák, és sokszor kerülnek mélypontra. Ezen Puskás mentorként a mély és őszinte beszélgetésekkel próbál segíteni.

A közel másfél órás beszélgetésben szóba kerül még, hogy

  • Milyen egy napi sorozatban színészkedni, és egy idő után miért válik valamennyire eggyé a színész a karakterével?
  • Hogyan használta ki a Megasztárnak köszönhető népszerűséget? Miért volt hasznos számára, hogy sokat kellett hakniznia gyakran vállalhatatlan körülmények között? Mi volt az az eset, amikor elege lett az egészből?
  • Miért döntött úgy, hogy otthagyja a szólókarrierjét, és nulláról felépíti a The Biebers nevű együttesét? Hogyan hatott a zenekarra a járvány, és mi várható tőlük a közeljövőben?
  • Miért tett jót az RTL Klubnak, hogy történt egy generációváltás a műsorvezetők körében? Hogyan hatott az új, fiatalabb zsűri az X-Faktor működésére? Milyen új szemléletet próbáltak bevinni Puskásék a tehetségkutatóba?
  • Miért nem akar véleményt mondani az SZFE-ügyről? Miért gondolja károsnak azt, hogy az influenszerek ma már mindenhez hozzászólnak?
  • Miért van rossz véleménnyel a magyar oktatási rendszerről, azon belül is az énekoktatásról?
  • Hogyan lett fontos része az X-Faktornak, hogy egyes fellépőknek saját számaik legyenek? Miben segítenek az indulóknak a háttérben a mentorok?
  • Miért vállalta el a Való Világ műsorvezetését, és milyen változásokat akart hozni a műsorba az elejétől kezdve? Miért tartja fontosnak, hogy szakemberek véleményei is elhangozzanak a tévében, és létrejöhessen egy társadalmi diskurzus?
  • Mennyire nehezítette meg a munkáját az X-Faktorban, hogy egy zsűriben ült a párjával, Dallos Bogival?
  • Mit gondol A Dalról? Miért nem működik a köztévé zenés műsora mostanában? És miért nehezebb A Dalban zsűrizni, mint az X-Faktorban?

(Disclaimer: Az After Sajó Dáviddal című podcast a Universal Music Group és Sajó Dávid telexes újságíró műsora, de a Telextől függetlenül készül. A további adások elérhetőek Youtube-on, Spotifyon és iTunes-on is.)