Kétdimenziós Matthew McConaughey és más hasonló őrültségek voltak a Super Bowl-reklámokban

2021. február 08. – 04:17

Másolás

Vágólapra másolva

Ahogy az minden évben lenni szokott, a Super Bowl nemcsak az amerikaifoci-bajnokság legfontosabb meccse volt, hanem a reklámpiac ünnepe is, amikor a multicégek 5,5 millió dollárt fizetnek azért, hogy 30 másodperc reklámidőt kapjanak Amerika legfontosabb sporteseményén. Összeszedtük nem csak a legérdekesebb reklámokat, hanem azokat a film- és sorozatelőzeteseket is, amelyeket levetítettek a Super Bowl reklámszüneteiben.

Amazon

A világcég az okosotthon-asszisztensét, az Alexát reklámozta a Super Bowl alatt, méghozzá nem mással, mint Michael B. Jordannel, akit többek között a Creed-filmekből vagy a Fekete párducból lehet ismerni.

Squarespace

A honlapkészítő startup nem aprózta el a Super Bowlt, és az elmúlt évek egyik legfelkapottabb rendezőjét, Damien Chazelle-t sikerült megszerezniük egy reklámhoz. A Kaliforniai álom és a Whiplash rendezője Dolly Parton egyik nagy slágeréhez forgatott egy kvázi minimusicalt, ami elég erősen emlékeztet a Kaliforniai álom című filmjére.

Cheetos

Minden évben akadnak olyan cégek, akik maradnak a jól ismert formulánál, vagyis egészen lehetetlen párosokat raknak össze valami totál életszerűtlen helyzetbe. Idén a Cheetos Mila Kunist és Ashton Kutchert vette rá, hogy Shaggy raggae örökzöldjét énekeljék, hogy aztán maga az énekes is feltűnjön az It Wasn't Me refrénjével.

Scotts and Miracle-Gro

A kertészeti cég még a Cheetosnál is randomabb üzemmódba kapcsolt, és konkrétan arról szól a reklám, hogy kábé vagy közepesen ismert emberek egy kertben nagyon szépeket mondanak zöldségekről, bénán nyírják a füvet, vagy TikTok-videót próbálnak felvenni. Utóbbit John Travolta és a lánya próbálta összehozni, de rajtuk kívül felbukkan még Martha Stewart, Leslie David Baker az amerikai Office-ból és Carl Weathers is, vagyis Apollo Creed a Rockyból.

Doritos

A Cheetos mellett a Doritos még az, akik minden évben valami véletlenszerű, celebes baromsággal tarolnak a többi reklám között, és ez idén sem volt másként. Matthew McConaughey a saját kétdimenziós mását alakítja hol hétköznapi helyzetekben, hol Jimmy Kimmel műsorában.

Frito-Lay

Színészek és zenészek helyett a Frito-Lay NFL-legendákkal mesélte el a saját kis rövid történetét, méghozzá Marshawn Lynch narrálásában, és a két Manning, Eli és Peyton szereplésével, de még egy igazi amerikaifoci veterán, Terry Bradshaw is felbukkan.

Mountain Dew

A görögdinnyés Mountain Dew-t John Cena pankrátor reklámozza azzal, hogy elszámol 35-ig, majd bejelenti, hogy bárki egymillió dollárt nyerhet, aki összeszámolja, hányszor látható a görögdinnyés üdítő a Super Bowl-reklámban. Mi nem számoltuk meg, szóval szegények maradunk.

Logitech

Az Old Town Road című számmal a saját karrierjét évekre megcsináló Lil Nas X most a számítógépes egereket és billentyűzeteket gyártó Logitechkel fogott össze.

General Motors

Kicsit nehéz dekódolni, hogy pontosan miről szól a General Motors-reklám, és miért néz ki benne úgy Will Ferrell, mint aki hónapok óta nem aludt otthon, mindenesetre rajta kívül a Kenan és Kel Nickelodeon-sorozatból ismerős Kenan Thompson és Awkwafina is szerepel még a reklámban.

Robinhood

A tőzsdeapp nemrég óriási balhé közepén találta magát, amikor redditező trollok a feje tetejére állították a New York-i tőzsdét. A cég Super Bowl-reklámja azt akarja sugározni, hogy bárkiből válhat befektető, de közben azért kiderült, hogy a cég szándékosan hátráltatja az úgynevezett „trollbefektetéseket”, mint például a GameStop-részvények vásárlását.

Cadillac

Nem ez az első alkalom, hogy egy Super Bowl-reklám kedvéért újra elővesznek egy régi filmklasszikust (mint például Jeff Daniels és A nagy Lebowski esetében), bár arra valószínűleg senki sem számított, hogy éppen 2021-ben, és éppen Timothée Chalamet fogja feléleszteni Johnny Depp pályájának egyik legikonikusabb karakterét, Ollókezű Edwardot. Méghozzá egy Cadillac-reklám kedvéért játssza el Edward gyerekét, és még Winona Ryder is visszatér a régi szerepében.

Uber Eats

Az Uber házhozszállítós szolgáltatását nem más reklámozta, mint Mike Myers és Dana Carvey, akik a Wayne világa című filmből ismert karakterek bőrébe bújtak újra, és még Cardi B is felbukkant valamiért. A reklámban egyébként Carvey és Myers arra buzdítják a nézőket, hogy támogassák a helyi éttermeket.

Old

Viszonylag kevés exkluzív teaser és előzetes jelent meg a Super Bowl alatt, az egyik ilyen kivételt M. Night Shyamalan új filmje, az Old jelenti. A trailer alapján tipikus Shyamalan-filmre lehet számítani, amelynek a története arról szól, hogy pár ember talál egy hullát a tengerparton, majd belekeverednek valami egészen sötét dologba.

The Falcon and the Winter Soldier

A WandaVision az első lépés a Disney részéről, hogy még nagyobb hangsúlyt fektessenek a streamingre, és ezt majd egy rakás másik Marvel-sorozat követi a filmekből ismerős hősökkel. Az egyik ilyen a Falcon and the Winter Soldier lesz a Disney Pluson, amelyben Anthony Mackie (Sólyom) és Sebastian Stan (A tél katonája) öltik magukra a Bosszúállókból ismert maskarájukat. Az első rész március 19-én érkezik, egy héttel a WandaVision utolsó epizódja után.

Jeep

A Jeepnek nem csak összejött, hogy rávegyék a reklámoktól alapvetően ódzkodó Bruce Springsteent, hogy mondjon pár kedves szót az amerikaiaknak, hanem még azt is elintézték, hogy a szokásos fél helyett két percen át fusson a reklám, amelyben a zenész arra kéri az embereket, hogy ilyen nehéz időszak után próbáljon meg mindenki „félúton találkozni” a másikkal, és párbeszédet kezdeményezni.

Halálos iramban 9

Nagyon keveset, de legalább valamit megmutatott magából a világ leghíresebb autós filmsorozatának a következő felvonása. A valami igazából főleg a dörmögő Vin Dieselt jelenti.

Nobody

A hírek szerint a Nobody olyan lesz, mintha valaki akcióvígjátékot csinálna a John Wickből Bob Odenkirk főszereplésével. A hasonlat azért sem túlzás, mert a film producere David Leitch, aki dolgozott az első John Wick-filmen, illetve ő rendezte a Deadpool 2-t és az Atomszőkét is.

Raya és az utolsó sárkány

A Disney következő animációs filmje márciusban érkezik hozzánk a mozikba (már ha a Covid miatt ilyet ki lehet jelenteni manapság egyáltalán), de Amerikában az élőszereplős Mulanhoz hasonlóan ez is azonnal felkerül a Disney Plusra március 5-én. A történet egy kislányról szól, aki egy sárkány barátságának köszönhetően küzd meg gonosz erőkkel.

Amerikába jöttem 2

Eddie Murphy kultikus vígjátéka hosszú idő után visszatér a folytatással, méghozzá ugyanazzal a jól ismert stábbal és színészekkel. A történet szerint a Murphy által alakított afrikai herceg azért tér vissza Amerikába, hogy megtalálja a fiát és trónörökösét. A film március 5-én érkezik Amazonra.