Művészettel támadják a környezetszennyező BMW-ket és Toyotákat

2023. január 20. – 23:32

Másolás

Vágólapra másolva

Három környezetvédelmi aktivistacsoport, a Subvertisers' International, a Brandalism és Extinction Rebellion összesen négyszáz városban ragasztotta fel hamis autóhirdetési plakátjait Franciaországban, Németországban, Angliában és Belgiumban, hogy a gerillakampánnyal hívja fel a figyelmet az autógyártók körében jellemző greenwashing-jelenségre. Az akció apropója a január 14-től 22-ig zajló, századik Brüsszeli Európai Autószalon, ami miatt maguk az autógyártók is rengeteg pénzt költenek termékeik reklámozására.

A környezetvédelem látszatát keltő tevékenységgel leplezett környezetkárosítás vádját ezúttal a BMW-re és a Toyotára olvasták rá a csoport tagjai. Szerintük ez a két gyártó folyamatosan azért lobbizik a kormányoknál, hogy a lehető legtovább folytathassa a belső égésű motoros, tehát dízel és benzines típusai forgalmazását. Szemükre vetik azt is, hogy miközben magukat a klímavédelem ügye mellett elkötelezett, a zöld átállást támogató gyártóként tüntetik fel, eladásaiknak még mindig csak elenyésző százalékát teszik ki a tisztán elektromos autók.

Az akció szervezői szerint különösen nagy gondot okoz az SUV-k, vagyis hobbiterepjárók térhódítása is, mert ezek egyrészt tömegük és méretük miatt rontják a városi közlekedést, miközben többet fogyasztanak, és nagyobb veszélyt jelentenek a gyalogosokra is.

A Toyota a „Beyond zero” szlogenre épített reklámjaival szintén a zöld átállás melletti elkötelezettségét hangsúlyozta, miközben a cég szerte azért lobbizott, hogy gyengítsék a levegőminőségi javításával kapcsolatos terveiket – nyilatkozta Tona Merriman, a Brandalism szóvivője a Drumnak.

Az aktivisták szeretnék elérni, hogy a jövőben korlátozzák a környezetszennyező járművek, tehát tulajdonképpen az összes hagyományos hajtású autó reklámját, és nem is teljesen elrugaszkodott ez az elképzelés. Az utóbbi időben egyre nagyobb nemzetközi lendületet kap az éghajlatváltozást befolyásoló termékekkel kapcsolatos kereskedelmi üzenetek szigorúbb szabályozásának ötlete. Franciaországban 2022 márciusa óta az autóhirdetések figyelmeztetést is tartalmaznak, amely arra ösztönzi a vásárlókat, hogy ahol lehetséges gyalogoljanak, kerékpározzanak, vagy válasszák a közösségi közlekedést.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!