A Vice Media titokban jó pénzért szervezett zenei fesztivált Szaúd-Arábiában, miközben a Hasogdzsi-gyilkosság miatt bojkottálták az országot

2022. február 1. – 12:35

A Vice Media titokban jó pénzért szervezett zenei fesztivált Szaúd-Arábiában, miközben a Hasogdzsi-gyilkosság miatt bojkottálták az országot
Fotó: Azimuth Festival / Youtube

Másolás

Vágólapra másolva

A Vice Media médiavállalat annak ellenére vett részt egy 2020. márciusában tartott szaúd-arábiai zenei rendezvény megszervezésében, hogy előtte ígéretet tett arra, hogy leállítja minden munkáját az országban, írja a Guardian.

Három éve jelentette be a cég, hogy Dzsamál Hasogdzsi államilag elrendelt meggyilkolása miatt szünetelteti minden szaúd-arábiai munkáját. A Vice dolgozói azonban a Guardiannek elmondták, hogy a vállalat ismét keresi az üzleti lehetőségeket Szaúd-Arábiában.

„A Vice alkalmazottai évek óta hangot adnak aggályaiknak a vállalat Szaúd-Arábiával való kapcsolata miatt, de üres nyilatkozatokkal és szánalmas kifogásokkal hárítottak el minket” – mondta a cég egyik alkalmazottja.

Az Azimuth zenei fesztivál ugyan kevés publicitást kapott a nyugati médiában, de a Vice számára vélhetően igen jövedelmező lehetett, becslések szerint a teljes költségvetés 20 millió dollár (mintegy 6 milliárd forint) volt. Az eseményen fellépett Jean-Michel Jarre francia billentyűs, és a rapper Tinie Tempah. A vendégekre a New York-i Michelin-csillagos Contra és a londoni Annabel's étteremből érkezett séfek főztek.

A Vice nem vállalta fel a szervezést saját neve alatt, a munkát kreatív reklámügynökségén, a Virtue-on keresztül végezte, vállalkozóikkal titoktartási fogadalmat írattak alá, és a Vice neve sem jelent meg a nyilvános reklámanyagokon.

Az ország és a cég egymásra találásának az állhat a hátterében, hogy Szaúd-Arábia óriási pénzeket megmozgatva próbálja a nyugati fiatalok szemében újjáépíteni a róla alkotott képet. A Vice pedig egykori lázadó gyökerei ellenére ma már egy kissé elöregedő vállalkozás, nem túl fényes pénzügyi háttérrel. A vállalat a 2000-es évek elején sikerrel lovagolta meg az újmédiás start-up hullámot, de már több milliárd dollárnyi befektetést égetett el. Ennek tükrében csábító lehetett a Közel-Keleten kínált pénz, így a Vice tavaly külön irodát nyitott a szaúdi fővárosban, Rijádban. Megállapodást kötött az ország promóciós filmjeinek elkészítéséről is azzal a Saudi Research and Marketing Group nevű kormányközeli vállalkozással, amely az Independent és az Evening Standard című lapokkal is partnerségben áll.

A Vice szóvivője a munkatársak aggályaira azt közölte, hogy sok más média- és tartalomszolgáltató vállalkozással együtt terjeszkedni terveznek a régióban, hiszen a fiatalokat célozzák meg, és a szaúdi régióban a lakosság kétharmada 35 év alatti.

„Az év elején kereskedelmi és kreatív irodát nyitottunk Rijádban, amiről beszámoltunk és megosztottuk a nyilvánossággal. Szerkesztőségünk teljes önállósággal és függetlenséggel tudósított és fog mindig is tudósítani” – állítják.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!