Fizetett hirdetésben hívja fel az embereket a közmédia, hogy küldjenek fotókat a „lepusztuló Budapestről”
2021. szeptember 14. – 09:44
frissítve
A Telexen is írtunk már arról, hogy a kormányhoz hű média új slágertémát talált a közelmúltban, a budapesti köztisztaság és közrend kérdése kitüntetett figyelmet kap. A KESMA-birodalom sajtótermékeiben festett kép szerint a főváros Karácsony Gergely főpolgármestersége óta egyre csak pusztul, szemét és kosz borít mindent, az utakon káosz uralkodik, a köztereket ellepik a hajléktalanok.
Ebbe a bizarr, fikciós elemekben bővelkedő nyomorpornóversenybe szállt most be a korábbinál nagyobb lendülettel a közmédia:
- a Hirado.hu először felhívást jelentetett meg, amelyben arra kérték az olvasóikat, küldjenek képeket a pusztuló Budapestről;
- majd kedden a beérkezett anyagból lehoztak egy összeállítást, amelyben szemét és dugóban álló autók mellett szerencsétlen élethelyzetben levő embertársainkról szerepelnek fotók.
Az eredeti felhívást egyébként („Káosz, szenny, dugók – Küldjön fotót a lepusztuló Budapestről!”) a Facebookon szponzorált posztban is futtatta a közmédia, az Ad Library adatai szerint 60-70 ezer forintot költöttek rá, és 70-80 ezer felhasználót érhettek el vele (a potenciális elérés 1 millió fő volt). Érdekesség, hogy bár a cikk Budapestről szól, a hirdetést 66 százalékban vidéki közönségre lőtték be, életkor szerint pedig főként az 55 év felettieket célozták.
Az emberi méltóságot sértő képekben bővelkedő második cikkbe is került olvasói felhívás („Ellepték a drogosok és a hajléktalanok a buszmegállókat – Küldjön Ön is fotót a lepusztuló Budapestről!”). Úgy tűnik tehát, hogy a sorozat még legalább egy részt meg fog élni az évente mintegy 120 milliárd forintból működtetett közmédia egyik legfontosabb online felületén.