A Mediaworks bíróságon kérte ki, hogy Szöllősi György udvari bohóc lenne, vesztett

2021. február 11. – 13:56

Másolás

Vágólapra másolva

Pert nyert a Nemzeti Sport kiadócége, a Mészáros Lőrinchez tartozó Mediaworksszel szemben a laptól 2018 végén kirúgott Sinkovics Gábor, közölte a Sinkovicsot védő Társaság a Szabadságjogokért (TASZ).

A kormánypárti médiumokat tömörítő KESMA-hoz tartozó Mediaworks kiadó egy Sinkovicstól a távozása után megjelent cikk miatt indított személyiségi jogi pert, amiben 800 ezer forintot követeltek arra hivatkozva, hogy az újságíró megsértette a kiadó jó hírnevét. Sinkovics a „Hazudtam neked, Apu!” című írásában azt állította, hogy mielőtt három évtized után megszűnt volna a munkaviszonya a Nemzeti Sportnál, volt olyan írása, amit egy aktuálpolitikai utalás miatt átszerkesztettek. A távozás utáni cikkben bírálta Szöllősi György főszerkesztőt, a hazai közállapotokat és médiaviszonyokat, és írt arról is, hogy miután akarata ellenére megszüntették a munkaviszonyát, nem kapta vissza a munkahelyén gyűjtögetett sportrelikviáit.

A Mediaworks további kifogásai között szerepelt, hogy szerintük nem rúgták ki Sinkovicsot, és az sem igaz, hogy ellopták volna a sportrelikviákat tartalmazó szekrényét. Emellett a kiadó a keresetében a Szöllősi főszerkesztőre vonatkozó állítások miatt is fel akart lépni, azokat ugyanis indokolatlanul bántónak és megalázónak látja, áll a TASZ közleményében.

A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítéletében teljes egészében elutasította a Mediaworks keresetét. Megállapították, hogy Sinkovics Gábor a kiadó működésére vonatkozó kritikái politikai véleménynyilvánításnak minősülnek, és az újságíró teljes joggal érezhette kirúgásnak a munkaviszonya közös megszüntetését. Az ítélőtábla kimondta, hogy Sinkovics soha nem állította, hogy korábbi munkáltatója ellopta volna a relikviákat tartalmazó szekrényt,

Szöllősi György nevében pedig nem érvényesíthet személyiségi jogi igényt a Mediaworks, amiért Sinkovics a főszerkesztőt udvari bohócnak nevezte, utalva a miniszterelnökhöz fűződő, közismerten szoros kapcsolatára.

„Ez az ítélet példaértékű, azt igazolja, hogy érdemes a bíróságokon fellépni a szólásszabadság védelmében még akkor is, ha egy olyan médiapiaci óriás az ellenfél, mint a KESMA-birodalomhoz tartozó Mediaworks” – mondta dr. Hüttl Tivadar, a TASZ ügyvédje. „Elvették a munkámat, elvették a szenvedélyemet és megbélyegeztek. A 93 éves apámnak azóta is hazudnom kell miattuk. Két éve keresem a helyem a világban, a TASZ segítségével most talán sikerül lezárnom a múltat. Talán mégis létezik még jog és valamiféle demokrácia Magyarországon” – vélte Sinkovics Gábor.