Több lehet a reklám a köztévében

2020. november 25. – 11:10

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Semjén Zsolt benyújtott egy törvénymódosítást A felsőoktatás szabályozására vonatkozó és egyes kapcsolódó törvények módosításáról címmel, ami a címével ellentétben nem kizárólag a felsőoktatásról szól, hanem többek között a médiatörvény bizonyos módosításairól is. A tervezet szerdán jelent meg a parlament honlapján.

A médiatörvény egyik legszembetűnőbb módosítása, hogy meg fog növekedni a reklámidő a közmédiában, ugyanis megváltozott, hogy „közszolgálati médiaszolgáltató lineáris médiaszolgáltatásában” egész óráról órára már nem 8 perc, hanem 12 perc reklám lehet összesen, a közösségi médiaszolgáltatásban pedig 6 perc helyett most már maximálisan 8 perc.

A módosítás megváltoztatja a jelentős befolyásoló erejű, vagyis JBE-médiaszolgáltatók definícióját is, ilyen szolgáltatónak minősül „legalább húszszázalékos éves átlagos közönségaránnyal rendelkező lineáris audiovizuális médiaszolgáltató és lineáris rádiós médiaszolgáltató, feltéve, hogy legalább egy médiaszolgáltatásának éves átlagos közönségaránya eléri az öt százalékot”, és ami nem közösségi vagy tematikus szolgáltató, illetve a közmédia. A médiatörvényben eredetileg 15 százalék és 3 százalék szerepelt.

A módosítás szerint megváltozhatna a médiaszolgáltatási díj fizetése is, a szolgáltatóknak negyedévente kellhet majd befizetni az összeget, de a kérelmük alapján a Médiatanács engedélyezheti a havi fizetést is.

„A Hivatal a médiaszolgáltató indokolt és a fizetési határidő lejártát megelőzően előterjesztett kérelme alapján a médiaszolgáltatási díj havi rendszerességű előre történő megfizetéséről hatósági eljárásban dönt”

– áll a javaslatban.

Idén áprilisban a második negyedévi médiaszolgáltatási díjat eltörölték egy törvénymódosítással, ezzel a döntéssel a kereskedelmi rádiókat és tévéket húzták ki a slamasztikából.