El a kezekkel a sajtótól! A kormány most a független médiát vette célba, de az igazságot nem lehet betiltani. Amíg velünk vagytok, mi is létezni fogunk, köszönjük, hogy támogatásoddal és adód 1%-ával segíted a munkánkat! Már a támogatónk vagy?
Jelentkezz be!
Támogatás! Elrejtés

A Qatar Airways szerint rendben volt, hogy egy házaspár mellé tették be a járatukon meghalt utast

2025. február 28. – 09:44

Másolás

Vágólapra másolva

A Qatar Airways légitársaság a belső vizsgálata után úgy látja, hogy szabályosan jártak el az utaskísérői, amikor egy ausztrál házaspár mellé tették oda az egyik utast, aki a felszállás után a járatukon halt meg – írja a BBC.

Ahogy írtuk, a Qatar Airways Melbourne-ből Dohába tartó járatán egy nő összeesett, majd az újraélesztés ellenére meghalt. Mivel a nő nagydarab alkat volt, ezért a legénység nem tudta átvinni a holttestét a business class utastérbe – mondta Mitchell Ring.

Ring és felesége, Jennifer Colin a halott nő melletti sorban ültek. Amikor a legénység látta, hogy nem fogják tudni áthelyezni a hullát, megkérték a férfit, hogy üljön eggyel odébb, mert a helyére rakják a testet. A feleségének egy másik utas felajánlotta, hogy üljön át, úgyhogy ő megúszta a holttest mellett való üldögélést. Ring és a halott nő közé beült egy utaskísérő, de a férfinak nem ajánlották fel, hogy üljön át máshová, pedig állítólag voltak szabad helyek a fedélzeten. A repülőút 14 óra hosszú volt, de azt nem tudni, hogy Ringnek mennyi ideig kellett a hulla közelében ülnie, mindenesetre őt és feleségét traumatizálta az eset.

Ring szerint miután landolt a gép, az utasoknak a helyükön kellett maradni, amíg az egészségügyi személyzet meg nem érkezett. Amikor a holttestről levették a takarókat, látta is az elhunyt nő arcát. „Nem tudom elhinni, hogy azt mondták, hogy maradjunk” – mondta. A BBC-nek nyilatkozó iparági szakértők és egyesületek is azon az állásponton voltak, hogy előbb ki kellett volna engedni az utasokat a gépből.

A Qatar Airways közleményben kért elnézést az „esetleges kellemetlenségekért és érzelmi megterhelésért”. A légitársaság szerint viszont a személyzet gyorsan és professzionálisan cselekedett. A Qatar Airways pénteken közölte, hogy a személyzet a nő halálát „a képzésnek és az iparági gyakorlatnak megfelelően” kezelte.

„Az utasokat más üléseken helyezték el, és a személyzet egy tagja a járat teljes időtartama alatt, egészen a dohai leszállásig folyamatosan az elhunyt utas mellett ült” – áll a közleményben. A légitársaság azt is közölte, hogy támogatást és kártérítést ajánlottak fel az elhunyt családjának és a többi utasnak, akiket közvetlenül érintett az eset.

Vágólapra másolva
Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!