Kikapcsolt biztonsági rendszerrel repülhetett az utasszállítóval ütköző katonai helikopter
Kikapcsolt biztonsági rendszerrel repült az a Black Hawk katonai helikopter, ami január végén összeütközött egy utasszállítóval Washington felett – közölte a CBS szerint Ted Cruz amerikai szenátor csütörtökön, a Szövetségi Légiközlekedési Hivatal és a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács zárt ajtós eligazítása után. A balesetben 67 ember halt meg.
Cruz, a légitársaságot felügyelő bizottság elnöke arról tájékoztatta az újságírókat, hogy katonai repülőgépek, helikopterek indokolt esetben repülhetnek a kikapcsolt ADS-B rendszerrel, mely részletes információkat szolgáltat a repülőgépek helyéről.
„Hacsak nem volt kényszerítő nemzetbiztonsági ok a kikapcsolásra, ez nem tűnik indokoltnak, és jelen esetben ez egy kiképzési küldetés volt, így nem volt nemzetbiztonsági ok az ADS-B kikapcsolására” – mondta Cruz újságíróknak.
Jennifer Homendy, a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács elnöke ugyanakkor azt mondta az újságíróknak, hogy nyomozóik még nem erősítették meg, hogy a helikopter egyáltalán fel volt-e szerelve ezzel a technológiával.
Az ADS-B adatszolgáltató egy azok közül, mely befut a légiforgalmi irányítókhoz, illetve a gépek radarjaihoz. Az adatok sok másikkal együtt egyetlen adatfolyammá válnak a kijelzőkön.
Az amerikai média korábban arról írt, hogy a baleset eddig feltárt körülményei rávilágítanak arra is, hogy az Egyesült Államok légiforgalmi irányító létesítményeinek több mint 90 százaléka a Szövetségi Légiközlekedési Hatóság (FAA) által javasolt létszám alatt működik.