Ezrével foglalják le a holland hatóságok a széles abroncsú e-bicikliket, mert sok a baleset miattuk

2024. szeptember 12. – 21:01

Másolás

Vágólapra másolva

Az elmúlt valamivel több mint másfél hónap alatt a holland környezetvédelmi és közlekedési felügyelet (ILT) ellenőrei mintegy 16,5 ezer, Kínából importált elektromos kerékpárt foglaltak le – számolt be az MTI. Az úgynevezett e-fatbike-ok (széles gumiabroncsokkal ellátott elektromos biciklik) ugyanis veszélyt jelentenek a közlekedésbiztonságra, és nem felelnek meg az ilyen eszközökre vonatkozó hivatalos előírásoknak.

A járművek nagy részét a rotterdami kikötőben foglalta le a felügyelőség, és körülbelül ezer darabot egy holland kiskereskedő elosztóközpontjaiban. Az e-fatbike-ok azért illegálisak, mert műszaki paramétereik egy kis segédmotoros kerékpáréval (mopedéval) egyenlőek, és egy gombnyomás, illetve alkalmazás segítségével akár 45 km/órás sebességre is fel lehet őket gyorsítani. Az e-kerékpárok legális maximális sebessége 25 km/óra.

Holland rendőrök fokozottan ellenőrzik a fatbike-okat egy kampány keretében Rotterdamban, amivel a hatóság túl gyors és túl erős elektromos kerékpárok veszélyeire kívánja felhívni a figyelmet – Fotó: ANP / AFP
Holland rendőrök fokozottan ellenőrzik a fatbike-okat egy kampány keretében Rotterdamban, amivel a hatóság túl gyors és túl erős elektromos kerékpárok veszélyeire kívánja felhívni a figyelmet – Fotó: ANP / AFP

Az ILT szerint a járművek vázát, a fékeket és a gumiabroncsokat azonban nem tesztelték nagyobb sebességre, ami súlyos balesetek és sérülések kockázatának teszi ki az azzal közlekedőket. Az ILT felhívta a figyelmet, hogy egyre több olcsó, nem biztonságos és nem tesztelt, fatbike-nak álcázott „mopedet” importálnak Hollandiába.

A közlekedésbiztonságért kampányoló VeiligheidNL holland szervezet képviselője szerint csak 16 éves kortól kellene engedélyezni az elektromos fatbike-ok használatát, miután a kórházi statisztikák szerint aggasztóan megnőtt a balesetek száma az ilyen közlekedési eszközöket használó fiatalok körében. 2022-ben még csak hét fatbike-balesetről számoltak be, de tavaly már 59 incidenst regisztráltak, idén pedig az első négy hónapban 33-an kerültek kórházba.

Az e-fatbike-ok szabályozásának kérdése szerdán heves vitát váltott ki az új holland kormány és a parlamenti képviselők között. A képviselők többsége azt szorgalmazza, hogy 14 éves kortól lehessen a járműveket használni, és kötelezővé tennék a bukósisak használatát. A kérdésről várhatóan a következő hetekben szavaznak.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!