Az olasz gazdák világszerte betiltanák a maffiához kapcsolódó nevek használatát

2022. december 25. – 19:08

Az olasz gazdák világszerte betiltanák a maffiához kapcsolódó nevek használatát
Fotó: Coldiretti

Másolás

Vágólapra másolva

Olaszország legnagyobb mezőgazdasági termelői szövetsége szeretné a szótárból is kitörölni a maffiával kapcsolatos elnevezések élelmiszerekkel kapcsolatos használatát. Hogy ezt miként képzelik, arról még nem jutottak egyezségre. A másfél millió taggal rendelkező Coldiretti átfogó vizsgálatot végzett, aminek a végén rájöttek, hogy Olaszországon kívül rengeteg étteremnek és terméknek van maffiával kapcsolatos neve, ezek főleg a Mafia és a Cosa Nostra kifejezéseket használják. Néhány példa, amit említettek (bár biztos önök is tudnának mondani):

  • Portugáliában a „Pistol” bor, amelynek csomagolásán stilizált vérfolt van,
  • Németországban a „Fernet Mafiosi”,
  • Bulgáriában viszont a „Caffé Mafiozzo”, míg
  • Angliában a „Chilli Mafia” rágcsálnivalói, illetve a
  • „Maffia szakácskönyve”.
A Coldiretti gyűjtése – Forrás: Coldiretti A Coldiretti gyűjtése – Forrás: Coldiretti
A Coldiretti gyűjtése – Forrás: Coldiretti
A Coldiretti gyűjtése – Forrás: Coldiretti

A szervezet (nem A Szervezet, hanem a Coldiretti) december elején kiállítást is rendezett ilyen termékekből Palermóban. Az itt elrettentő példaként felhozott, gépkarabély formájú palackba töltött Cosa Nostra márkájú viszki kapcsán azt írták: ezek a világ legszégyenletesebb élelmiszeripari termékei, amelyeket a bűnözéshez kapcsolódó nevekkel árulnak.

Hogy ezt az egészet miért vette elő karácsonykor Alessandro Apolito, a Coldiretti műszaki szolgálatának vezetője, valószínűleg titok marad (bár pont most indul egy Vásárolj olasz terméket! kampányuk), mindenesetre innen egyenes út vezetett a helyi olasz lapokhoz, majd több külföldi lap átvette a hírt, és most önök is olvashatják.

De térjünk vissza Apolitóhoz, aki azt mondta: „Botrányos belegondolni, hogy valaki ilyesmit vásárolhat, még ha csak viccből is. Számunkra elfogadhatatlan, hogy olyan komoly dolgokkal viccelődjünk, mint a maffia.”

Alessandro Apolito szerint a maffia témájú marketing nemcsak óriási károkat okoz Olaszország imázsának és az igazi olasz termékeknek, de sértő is az ártatlan állampolgárokkal szemben. „Szicíliaiak milliói élnek becsületben és törvénytisztelően, és szenvedik meg a maffia létét” – mondta Apolito.

Ettore Prandini, a Coldiretti elnöke pedig európai szintű megállapodást sürgetett, hogy több ne nevezhessenek a világon dolgokat úgy, hogy Valami Maffia vagy Akármi Maffia.

(Ansa, Guardian, GEA)

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!