A BKK-bérlet árának harmadáért lehet keresztül-kasul utazgatni egész Németországon

2022. május 20. – 17:49

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Az energiaárak emelkedése miatt a német parlament jóváhagyta az új, három hónapra szóló havi 9 eurós tömegközlekedési jegyrendszert, így csökkentve az utazási költségeket az országban. Az akció június 1-én kezdődik, a kedvezményes árú jegyeket most péntektől lehet megvásárolni, írja a DW.

A 9 eurós havijegy Németország egész területén érvényes lesz a tömegközlekedés bizonyos eszközein, köztük a városi és regionális közlekedésben is.

Nem minden tömegközlekedési eszközre érvényes viszont az akciós bérlet. Mivel elsősorban az ingázást, a tömegközlekedési eszközök napi használatát segítenék ezzel, nem érvényes ez a kedvezményes árú havi a távolsági és InterCity-, valamint más prémiumvonatokra, továbbá nem használható I. osztályú utazásra. A felhasználás feltételeiről egyébként itt olvashat részletesen németül a Deutsche Bahn honlapján.

Hogy a 9 eurós havijegy milyen kedvező árat jelent, azt jól mutatja, hogy a 90 napos időszakra fizetendő 27 euró körülbelül a fele a legolcsóbb, belső berlini zónákra érvényes havi bérlet árának.

Miért vezetik be?

Az intézkedés célja a benzinfogyasztás csökkentése és a klímasemleges tömegközlekedéssel történő utazás elősegítése, ezzel is segítve az orosz energiától való függés csökkentését.

„Mindenki, aki tömegközlekedéssel utazik, hozzájárul ahhoz, hogy országunk ne függjön az orosz energiától, és közelebb kerüljünk a klímasemlegességhez” – fogalmazott Volker Wissing közlekedési miniszter.

A 9 eurós utazást nemcsak a helyiek, de a turisták is igénybe vehetik majd, bár elsősorban az ingázóknak szánják, hogy autójukat letéve közlekedjenek lakóhelyükön, illetve a támogatott jeggyel akár sokkal messzebbre is eljuthassanak.

Akit nem zavar a többszöri átszállás, 9 euróért egész Németországot átszelheti keresztül-kasul.

Németországban naponta tizenhárommillióan ingáznak vonattal. Az utasok rendszeresen panaszkodnak a zsúfoltságra, a szolgáltatások nem megfelelő színvonalára, a késésekre és a törölt járatokra. A vasúttársaság szerint a késéseket és a kimaradásokat azok a felújítási munkák okozzák, amiknek köszönhetően hosszú távon javulni fognak a vonatozás feltételei.

Használják majd?

Az ARD közszolgálati televízió számára nemrégiben végzett felmérés szerint a németek 44%-a mondta azt, hogy biztosan vagy valószínűleg élni fog a lehetőséggel. A városlakók 60 százaléka támogatta az elgondolást, míg vidéken 40 százalék alatt volt ez az arány. Az új bérletforma valószínűleg kisebb hatással lesz a külvárosi és vidéki területekre, ahol a lakosoknak sokkal kevesebb tömegközlekedési lehetőség áll rendelkezésükre, mint a városokban, ezért sokkal többet autóznak.

Mi lesz három hónap után?

Egyelőre nem tudni, hogy mi lesz a három hónapos akció végeztével, augusztus után. A szövetségi kormány a koalíciós megállapodásban vállalta, hogy több pénzt fordít a helyi közlekedésre, ám ez még azelőtt volt, hogy az infláció ekkorát nőtt volna, és a háború miatt az energiaárak elszabadultak volna.

A még kidolgozandó részletek ellenére sok klímáért aggódó aktivista bízik abban, hogy ez az olcsó nyári közlekedési mód sok embert meggyőz arról, hogy érdemes otthon hagynia az autóját.

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!