Letiltották a BBC-t Oroszországban

2022. március 04. – 00:49

Másolás

Vágólapra másolva

Az internetes cenzúrát monitorozó Global Check szerint a Deutsche Welléhez hasonlóan a BBC is elérhetetlenné vált Oroszországban – írja a Guardian.

A hír azután jött, hogy az EU blokkolta az orosz állami támogatású RT és a Szputnyik tartalmait.

Ezzel szemben az Egyesült Királyság – attól tartva, hogy a teljes tilalom miatt Moszkva fellép a BBC-vel szemben – csupán arra kérte az illetékes kormányhivatalt, hogy kövesse nyomon az RT teljesítményét. Ugyanakkor az EU-szankció de facto eltüntette az RT-t az Egyesült Királyságból is, mivel Luxemburgból sugározták RT adásait.

Érdemes hozzátenni, hogy a BBC szerint a háború kezdete óta megtriplázódott az orosz nyelvű híroldalukon az egy hétre jutó látogatók száma. A múlt héten több mint 10,7 millióan figyelték a híreket náluk, miközben ebben az időszakban hetente 3 millió olvasójuk szokott lenni. Az angol nyelvű oldalukon szintén többszörösére nőtt az orosz olvasóik száma.

Kapcsolódó
Kövess minket Facebookon is!