Oltási igazolvánnyal utazó Mikulással borzolja a kedélyeket egy brit reklám
2021. december 3. – 18:28
Kiborította a brit oltásellenes tévénézők egy részét a Tesco karácsonyi reklámja, amiben a Mikulás felmutatja az oltási igazolványát. A brit reklámfelügyelet szerint ugyanakkor nincs gond ezzel a hirdetéssel.
A nagy port kavaró Tesco-reklámban a Queen „Don't Stop Me Now” című számának egy feldolgozása szól, a képsorok pedig csupa olyan embert mutatnak be, akik valamilyen akadályt (például áramszünetet, bezárt bevásárlóközpontot, termékhiányt) leküzdve tudják megünnepelni a karácsonyt – olvasható a New York Times értelmezése erről a videóról:
A reklámban a Mikulás a járványügyi utazási korlátozásokat küzdi le, azért nem kell karanténba kerülnie, mert egy határellenőrzéskor fel tudja mutatni az oltási igazolványát. Ez utóbbi volt az a megosztó mozzanat, ami miatt több mint ötezer panasz érkezett a brit reklámfelügyelethez. A panaszkodók szerint a november közepén közzétett reklám a nézőket oltások beadatására próbálja kényszeríteni, és az oltási státuszon alapuló orvosi megkülönböztetésre buzdít.
„Megértjük, hogy egyesek nem értenek egyet az oltási programmal, és esetleg ízléstelennek találják a reklámot, de arra a következtetésre jutottunk, hogy nem sérti a szabályainkat, és nincs ok további lépésekre ” – nyilatkozta a reklámfelügyelet szóvivője, Toby King.
A Tesco kiadott egy közleményt, amiben azt írták, hogy a reklám „könnyedén szemlélteti a nemzet érzéseit”.