Augusztus végétől jelentősen korlátozzák a maximális sebességet Párizsban: néhány nagy út kivételével mindenhol legfeljebb csak 30-cal lehet majd menni. A városvezetés a városi életkörülmények javítását reméli a reformtól.
30 km/h-s sebességkorlátozó tábla kerül a legtöbb utcára augusztus 30-tól Párizsban: néhány nagy forgalmú és áteresztő képességű sugárút kivételével mindenhol ennyiben limitálják a sebességet – írja a Le Figaro. Az Anne Hidalgo-féle baloldali városvezetés deklarált célja az autó szerepének csökkentése, ennek pedig része a sebességkorlátozás – érvelnek. Az utcákat az autók előnyben részesítése helyett állításuk szerint sokkal inkább a gyalogosoknak, a biciklistáknak, a gyerekeknek és idősebbeknek szeretnék biztonságosabbá tenni.
A szigorúbb sebességkorlátozást közvélemény-kutatások szerint a párizsi lakosság 59 százaléka támogatja, aminek a remények szerint többféle előnye lenne:
- az 50 helyett 30 km/h-nál bekövetkező balesetek 9-szer kisebb eséllyel lesznek halálosak, és a sérülések is jóval kevésbé súlyosak;
- csökken a városi zajszennyezés;
- a városvezetés szerint a kisebb sebesség lehetővé teszi az utak szűkítését, több felület juthat a gyalogosoknak és közösségi funkcióknak.
A változás a gyakorlatban kevésbé lesz forradalmi, ugyanis az utcák 60 százalékán már idáig is 30-as korlátozás volt, most ezt teszik általánosabbá. A hírhedt párizsi dugók miatt a tényleges utazási sebesség a 30-nál is jóval alacsonyabb, a statisztikák szerint 16 km/h.
A sebességcsökkentés a zöldek és sok urbanista régi követelése volt. A jobboldali ellenzék ugyanakkor élesen ellenzi a „brutális bejelentést”, hiányolják a társadalmi vitát, és bírálják az intézkedést, mely szerintük az autók teljes eltüntetését célozza. Kritikájuk szerint 30-cal menni felér egy halottaskocsis utazással.