Orbán spanyolul és dánul, egész oldalas fizetett hirdetésekkel üzen Brüsszelnek

2021. június 26. – 14:36

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Szombaton a spanyol és a dán újságolvasók is megismerhették Orbán Viktor vízióját Európa jövőjéről, ugyanis a magyar kormány egész oldalas hirdetéseket vett az egyik legolvasottabb spanyol és dán lapban is.

A magyar kormánytól megszokott, kék háttéren fehér betűkkel szedett, „Az Európai Unió jövőjéről” címet kapó hirdetésben hét pontban mutatja be Magyarország Kormánya, hogy mit gondol az EU-ról, és az államszövetség jövőjéről.

  1. Brüsszelben egy olyan szuperállamot építenek, amelyre senki sem adott felhatalmazást. Nemet mondunk az Európai Birodalomra.
  2. Az európai integráció eszköz, nem pedig a cél maga. Az Európai Unióról szóló Szerződésből [Maastrichti Szerződés] törölni kell az „Európa népei közötti mind szorosabb egység” megteremtéséről szóló célkitűzést.
  3. A döntéseket a választott vezetőknek kellene meghozniuk, nem pedig a nemzetközi civil szervezeteknek! Nemet mondunk a jogállamiság kiszervezésére!
  4. Az európai integráció ereje a közös gazdasági sikereken alapul. Ha nem tudunk együtt sikeresebbek lenni, mint külön-külön, akkor az Európai Uniónak befellegzett.
  5. Az elkövetkező évtized a veszélyes kihívások időszaka lesz: tömeges migráció és világjárványok fenyegetnek minket. Meg kell védenünk az európaiakat.
  6. Helyre kell állítanunk az európai demokráciát. Az Európai Parlament zsákutcának bizonyult: csak saját ideológiai és intézményi érdekeit képviseli. Erősíteni kell a nemzeti parlamentek szerepét.
  7. Szerbiát fel kell venni az Európai Unióba.

A hirdetés Dániában a Jyllands-Posten nevű jobbközép napilapban jelent meg. Azonban, ahogy arra a dán közmédia, a DR felhívja a figyelmet, a hirdetésbe több vesszőhiba és elírás is csúszott. A „döntések” szót például „beslutinger”-nek írták a hirdetésben a helyes „beslutninger” helyett, és egy helyen pedig „europæiske” helyett „europæsike”-nek írták az „európai” szót.

Spanyolországban az ország harmadik legolvasottabb napilapjában, a Jyllands-Postenhez hasonlóan jobboldali ABC-ben kezdett el hirdetni a kormány. A spanyol hirdetésről délelőtt csak olyan képeket találtunk az interneten, amin a napilap egy digitális verziója látható.

Estére azonban beérkezett egy fotó a print lapról egy olvasónktól:

Azt egyelőre nem tudni, hogy egy teljes Európát felölelő reklámkampányról van-e szó, vagy csak néhány országban vásárolt hirdetést a kormány.

A hirdetésekkel kapcsolatban érdeklődtünk a kormányszóvivőnél is, amint válaszol, frissítjük cikkünket.