Orbán spanyolul és dánul, egész oldalas fizetett hirdetésekkel üzen Brüsszelnek
2021. június 26. – 14:36
frissítve
Szombaton a spanyol és a dán újságolvasók is megismerhették Orbán Viktor vízióját Európa jövőjéről, ugyanis a magyar kormány egész oldalas hirdetéseket vett az egyik legolvasottabb spanyol és dán lapban is.
A magyar kormánytól megszokott, kék háttéren fehér betűkkel szedett, „Az Európai Unió jövőjéről” címet kapó hirdetésben hét pontban mutatja be Magyarország Kormánya, hogy mit gondol az EU-ról, és az államszövetség jövőjéről.
- Brüsszelben egy olyan szuperállamot építenek, amelyre senki sem adott felhatalmazást. Nemet mondunk az Európai Birodalomra.
- Az európai integráció eszköz, nem pedig a cél maga. Az Európai Unióról szóló Szerződésből [Maastrichti Szerződés] törölni kell az „Európa népei közötti mind szorosabb egység” megteremtéséről szóló célkitűzést.
- A döntéseket a választott vezetőknek kellene meghozniuk, nem pedig a nemzetközi civil szervezeteknek! Nemet mondunk a jogállamiság kiszervezésére!
- Az európai integráció ereje a közös gazdasági sikereken alapul. Ha nem tudunk együtt sikeresebbek lenni, mint külön-külön, akkor az Európai Uniónak befellegzett.
- Az elkövetkező évtized a veszélyes kihívások időszaka lesz: tömeges migráció és világjárványok fenyegetnek minket. Meg kell védenünk az európaiakat.
- Helyre kell állítanunk az európai demokráciát. Az Európai Parlament zsákutcának bizonyult: csak saját ideológiai és intézményi érdekeit képviseli. Erősíteni kell a nemzeti parlamentek szerepét.
- Szerbiát fel kell venni az Európai Unióba.
A hirdetés Dániában a Jyllands-Posten nevű jobbközép napilapban jelent meg. Azonban, ahogy arra a dán közmédia, a DR felhívja a figyelmet, a hirdetésbe több vesszőhiba és elírás is csúszott. A „döntések” szót például „beslutinger”-nek írták a hirdetésben a helyes „beslutninger” helyett, és egy helyen pedig „europæiske” helyett „europæsike”-nek írták az „európai” szót.
Spanyolországban az ország harmadik legolvasottabb napilapjában, a Jyllands-Postenhez hasonlóan jobboldali ABC-ben kezdett el hirdetni a kormány. A spanyol hirdetésről délelőtt csak olyan képeket találtunk az interneten, amin a napilap egy digitális verziója látható.
Estére azonban beérkezett egy fotó a print lapról egy olvasónktól:
Azt egyelőre nem tudni, hogy egy teljes Európát felölelő reklámkampányról van-e szó, vagy csak néhány országban vásárolt hirdetést a kormány.
A hirdetésekkel kapcsolatban érdeklődtünk a kormányszóvivőnél is, amint válaszol, frissítjük cikkünket.