Felhagy a kirekesztő „normál” jelzővel és a modellek digitális szépítésével az Unilever

2021. március 9. – 12:48

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Nem használja többé a „normál” jelzőt szépség- és testápolási termékei csomagolásán az Unilever brit–holland konszern, hogy ne érezzék kirekesztve magukat azok a vevők, akiknek a bőre vagy a haja nem illene ebbe a kategóriába – írja az MTI a cég keddi közleménye alapján.

Emellett a világ egyik első számú hirdetőjének számító multinacionális óriáscég egyetlen, általa forgalmazott márka esetében sem fog többé digitálisan változtatni a termékeit reklámozó modellek és fizetett influenszerek alakján, testméretein, testarányain és bőrszínük árnyalatán. A változtatás célja a szépség fogalmának befogadóbb értelmezése.

Azt írták, tisztában vannak azzal, hogy a „normál” jelző eltávolítása a szépészeti termékekről önmagában nem oldja meg a problémát, de jelentős előrelépés abba az irányba, hogy a szépség fogalma ne legyen kirekesztő. A cég megbízásából világszerte 10 ezer résztvevővel végzett felmérés szerint

a megkérdezettek több mint fele kirekesztőnek érzi a „normál” megjelölést a csomagoláson, a hirdetésekben találkozva vele pedig 70 százalékuk tulajdonít neki negatív felhangot.

A „pozitív szépséget” hirdető új stratégia több mint 100 márkára vonatkozik, köztük olyan, nagy mennyiségben forgalmazott cikkekre, mint a Dove, az Axe vagy a Sunsilk márkák. A termékmegjelöléseket jövő márciusig változtatják meg.


A cég 2018 óta végez igazításokat termékei megnevezésein. Az első botrányt 2017-ben váltotta ki egy tusfürdő reklámja, amin egy fekete nő levetette a felsőjét, és alóla egy fehér bőrű nő bukkant elő. Az egyes csoportokat sújtó sztereotípiák és diszkrimináció elleni küzdelem jegyében az Unilever már tavaly felhagyott a világos és a fehér jelzők használatával bőrápolási termékein.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!