Felhagy a kirekesztő „normál” jelzővel és a modellek digitális szépítésével az Unilever

2021. március 09. – 12:48

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Nem használja többé a „normál” jelzőt szépség- és testápolási termékei csomagolásán az Unilever brit–holland konszern, hogy ne érezzék kirekesztve magukat azok a vevők, akiknek a bőre vagy a haja nem illene ebbe a kategóriába – írja az MTI a cég keddi közleménye alapján.

Emellett a világ egyik első számú hirdetőjének számító multinacionális óriáscég egyetlen, általa forgalmazott márka esetében sem fog többé digitálisan változtatni a termékeit reklámozó modellek és fizetett influenszerek alakján, testméretein, testarányain és bőrszínük árnyalatán. A változtatás célja a szépség fogalmának befogadóbb értelmezése.

Azt írták, tisztában vannak azzal, hogy a „normál” jelző eltávolítása a szépészeti termékekről önmagában nem oldja meg a problémát, de jelentős előrelépés abba az irányba, hogy a szépség fogalma ne legyen kirekesztő. A cég megbízásából világszerte 10 ezer résztvevővel végzett felmérés szerint

a megkérdezettek több mint fele kirekesztőnek érzi a „normál” megjelölést a csomagoláson, a hirdetésekben találkozva vele pedig 70 százalékuk tulajdonít neki negatív felhangot.

A „pozitív szépséget” hirdető új stratégia több mint 100 márkára vonatkozik, köztük olyan, nagy mennyiségben forgalmazott cikkekre, mint a Dove, az Axe vagy a Sunsilk márkák. A termékmegjelöléseket jövő márciusig változtatják meg.


A cég 2018 óta végez igazításokat termékei megnevezésein. Az első botrányt 2017-ben váltotta ki egy tusfürdő reklámja, amin egy fekete nő levetette a felsőjét, és alóla egy fehér bőrű nő bukkant elő. Az egyes csoportokat sújtó sztereotípiák és diszkrimináció elleni küzdelem jegyében az Unilever már tavaly felhagyott a világos és a fehér jelzők használatával bőrápolási termékein.

Támogasd a Telexet! Nekünk itt a Telexnél a szabad sajtó azt jelenti, hogy politikusok, oligarchák nem befolyásolhatják azt, miről írunk, miről nem, kivel dolgozunk, vagy kivel nem. A szabad sajtó nekünk kritikusságot, korrektséget, kíváncsiságot jelent. Hogy a közérdekű sztorikról beszámolunk, hogy mindig oda megyünk, ahol a dolgok történnek.

Nem egyszerű a munkánk, van, hogy falakba ütközünk: nem válaszolnak a megkereséseinkre, kordonokkal zárnak el, hogy ne tehessünk fel kérdéseket. Ha szeretnéd, hogy ennek ellenére is kitartóan kérdéseket tegyünk fel, hogy megmutathassuk a lehető legtöbbféle álláspontot, a legtöbb tényt és bizonyítékot, támogasd a munkánkat!
Támogatom