Több tucat magyar utast hagyott Londonban a Wizz Air a check-in lassúsága miatt
2021. március 8. – 18:37
frissítve
Több tucat magyar utas maradt le a Wizz Air vasárnap esti, London-Luton és Budapest között közlekedő járatáról. Egyikük azt mondta a helyszínen indított élő videóban, hogy két és fél órával az indulás előtt kint volt a repülőtéren, de így sem tudott felszállni a gépre. Négy pultnál folyt a becsekkolás, miközben körülbelül 500-an várakoztak arra, hogy feljussanak az induló tíz Wizz Air-járat valamelyikére.
Úgy saccolta, hogy 50-60-an maradtak le a budapesti gépről a hosszú sorok miatt. Más beszámolók 30-40 utast említettek. Voltak, akik nem tudták, hol fogják tölteni az éjszakát; egyikük hazaköltözés előtt állt, nemrég mondta fel a kinti albérletét. Sokan panaszkodtak arra, hogy semmiféle információt vagy segítséget nem kaptak a légitársaságtól.
A Wizz Air megerősítette, hogy utasainak egy csoportja valóban lemaradt a vasárnapi esti járatról. A légitársaság belső vizsgálata szerint a földi kiszolgáló cég felelős a történtekért.
„Az eset kapcsán teljes felelősséget vállalunk, azt azonban fontos látni, hogy a folyamatosan változó utazási korlátozások miatt a kollégáink és a partnereink naponta több ezer dokumentumot ellenőriznek azért, hogy megbizonyosodjanak róla: a légitársaság és az utasok egyaránt megfelelnek az összes aktuális utazási feltételnek. Ez a folyamat pedig számos esetben hosszas sorbanállást okozhat a beszállópultoknál.”
A légitársaság közlése szerint a pórul járt utasok, amennyiben igénylik, térítésmentesen átfoglalhatják a jegyüket egy másik járatra, vagy visszatérítik számukra a jegyár 100 százalékát, illetve a jegyár 120 százalékának megfelelő összeget is visszaigényelhetnek WIZZ pontokban. A visszatérítésen felül 250 eurós kompenzációban is részesülnek, amelyhez a kérelmet a Wizz Air honlapján nyújthatják be. A légitársaság elnézést kért a kellemetlenségért, és azt ígérte, hogy mindent megtesz azért, hogy hasonló eset ne fordulhasson elő.