25 ezer fontot kell fizetnie egy brit férfinak, aki negatív értékelést írt a neten egy ügyvédi irodáról

2021. február 09. – 20:06

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

25 ezer fontos (nagyjából 10 millió forintos) kártérítést kell fizetnie egy brit férfinak, mert negatív értékelést hagyott egy londoni ügyvédi iroda Trustpilot-oldalán – írja a BBC. Philip James Waymouth-t a Summerfield Browne ügyvédi iroda perelte be rágalmazásért. Waymouth online kért tanácsadást a cégtől, de elégedetlen volt a szolgáltatással.

Az értékelésében „a többihez hasonló átverős ügyvédeknek” nevezte az irodát. Azt írt, hogy előre kifizette a szolgáltatás díját, cserébe azt várta, hogy az iroda átnézze az ügyét.

„De csak azt az információt kaptam vissza, amit én küldtem nekik, csak átfogalmazták és visszaküldték”

– írta.

A cég szerint ez becsületsértés, valamint egy hamis kijelentés. A per során elmondták, hogy Waymouth nem vette fel a kapcsolatot a panaszkezelő részlegükkel. Azt állítják, hogy az értékelés megjelenése óta jelentősen csökkent az új ügyfelek száma. Waymouth nem vett részt az online tarott bírósági meghallgatáson, és jogi képviselőt sem küldött.

Korábban felajánlotta, hogy leveszi az értékelést, ha visszakapja a 200 font+ÁFA tanácsadói díjat, de az ügyvédi iroda erre állítása szerint nem reagált.

A bíró úgy ítélte meg, hogy az értékelés valóban eltántoríthat másokat attól, hogy igénybe vegyék az iroda szolgáltatásait, és szerinte Waymouth nem fogalmazta meg kellően világosan, hogy miért nem volt elégedett a szolgáltatással.

A hírre az emberek megrohamozták a Summerfield Browne Trustpilot-oldalát, hogy szolidaritásukat fejezzék ki Waymouth mellett. Hirtelen olyan sok negatív értékelést kapott a cég, hogy a Trustpilot letiltotta az új véleményeket.