A Tesco tavaly februárban vállalta, hogy 2020 végére eltávolítja a saját márkás termékeiből az összes nehezen újrahasznosítható anyagot, másfél évvel a vállalás után pedig 454 tonnányi ilyen műanyagot távolított el Közép-Európában, írja az MTI.
Ez a mennyiség a saját márkás termékekben megtalálható, nehezen újrahasznosítható anyagok több mint 88 százaléka. Ebből Magyarországon 62 tonnát vontak ki a forgalomból.
A vállalat közleménye szerint az előre csomagolt gyümölcsöknél és zöldségeknél tapasztalható a legnagyobb változás. Itt a nehezen újrahasznosítható polisztirol és PVC tartalmú csomagolóanyagokat helyettesítették újrahasznosítható PET- vagy polietilén alapúakkal. Csak ez a módosítás éves szinten több mint 65 tonna nem újrahasznosítható anyag lecserélését jelenti.
Ezen kívül az energiaitalok csomagolásán is PVC-bevonat helyett kis sűrűségű polietilént használnak, ami 5 tonnával kevesebb hulladékot jelent. A tejtermékek, pékáruk és édességek esetében pedig a hasonló változtatások összesen 143 tonna nehezen újrahasznosítható műanyag kivonását jelentik.
Az újrahasznosíthatóság mellett a Tesco a saját márkás termékei csomagolásának a lehető legkisebbre csökkentené a tömegét is. Azt írják, ez visszaszorítja a felhasznált anyagok mennyiségét és a szállítás során kibocsátott szén-dioxidét is, mivel a szállítás kisebb energiafelhasználással jár. A termékek csomagolásának áttervezése eddig összesen 64 tonnával kevesebb műanyag felhasználásához járult hozzá.
A Telex legfrissebb híreit ide kattintva láthatja.
(Borítókép: Krizsán Csaba/ MTI)