A kamuhírek népszerűbbek ma a Facebookon, mint négy éve

2020. október 12. – 14:11

Másolás

Vágólapra másolva

Kattintson ide a legfrissebb hírekért!

A 2016-os elnökválasztás után az amerikai média a techcégeket és az oroszok dezinformációs álhírterjesztését kezdte okolni Trump győzelméért, ezután a közösségi média meghatározó vállalatai, köztük a Facebook dollármilliókat költött és több tízezer embert alkalmazott az oldalon terjedő hírek megszűrésére. Csakhogy ez sem volt elég ahhoz, hogy a kamuhírek terjedését visszaszorítsa.

A New York Times a The German Marshall Fund digitális részlegének új, hétfői kutatása alapján azt írja, hogy a felhasználók ma háromszor gyakrabban osztanak, lájkolnak, kommentelnek kamuoldalakról híreket, mint 2016-ban. A lájkok és kommentek nagyobbrészt (kétharmad arányban) ugyanarról a tíz oldalról származó tartalmakra érkeztek – ezeket a kutatók manipulátorként vagy álhírgyártó oldalként jellemezték. A lájkok száma az innen érkező cikkekre annyira magas, hogy meghaladta az ellenőrzött forrásból (pl. Reuters, Associated Press vagy a Bloomberg) származó cikkekre érkezett reakciókat.

A GMF Digital igazgatója szerint a felhasználók idén jóval több tartalmat fogyasztanak a Facebookon, ennek szerinte az lehet az oka, hogy a userek a koronavírus-járvány miatt beszorultak a lakásba. A NYTimes kereste a Facebookot, hogy reagáljon a kutatás eredményeire, de egyelőre nem kaptak választ.

(Borítókép: Shutterstock)