Novák Hunor kipróbálta, hogyan megy a regisztráció az oltásra orvosként

2021. január 05. – 14:49

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Hétfőtől az eddigi 21 helyett már 25 oltóponton adják be az egészségügyi dolgozóknak a Pfizer–BioNTech vakcináját, amiből kedden újabb 39 ezer adag érkezett Magyarországra, és aminek igénybevételére Müller Cecília országos tisztifőorvos is rendre biztatja az egészségügyiseket. Eddig már több mint 15 ezer egészségügyi dolgozó kapta meg az első dózist, és szeretnék még mások is, például Novák Hunor gyerekorvos, aki le is írta a Facebook-oldalán, hogyan járt, amikor regisztrálni próbált „protekció, ismerősi segítségkérés nélkül, »átlagos« orvosként”.

Mint írja, nagy budapesti oltócentrumokat hívott most végig, miután „központilag azt a tájékoztatást adták, nem csak kórházi dolgozókat, hanem bárhol máshol dolgozó orvosokat is oltanak, és több ismerősöm volt olyan szerencsés, hogy megkaphatta már az oltást”. Az első helyen sokadszorra sem vették fel neki, a második telefonszám meg tartósan ki volt kapcsolva, miközben a harmadik hely sokáig foglalt volt, amikor pedig felvették, elmondása szerint közölték, hogy csak a saját dolgozóikat oltják.

„4. hely: sokadszorra felveszik, mondom, hogy oltásra szeretnék időpontot foglalni. Azt mondta kedvesen az úr, hogy ezt online lehet: lediktálta a honlap címét, majd a végén úgy mellékesen közölte: az oldal nem működik, de nézegessem gyakran, mert egyszer működni fog! ?”

Az ötödik hely, amit keresett, azt írja a honlapján, hogy „az online időpontfoglalás január 4-étől él, addig telefonon hívhatók”. A bejegyzést Novák ötödikén tette közzé, ám aznap még nyoma sem volt az online foglalásnak, miközben a telefonszám nem működött, írja.

„A többi budapesti helyen pedig fel sem vették a telefont, de ezeket már nem részleteztem külön. Fél óráig próbálkoztam ma folyamatosan, sajnos több időm nincs, mert mennem kell dolgozni. Több helyen meg van adva emailcím, bár vannak kétségeim, hogy ha most írok nekik, mikor kapok rá választ – ha kapok egyáltalán. Az látszik, hogy hiába vannak kiváló szakemberek, hiába küzdenek orvosok, nővérek erejükön felül, a mögöttes adminisztratív, informatikai háttér rendkívül gyenge. Borzasztó nehéz lehet így dolgozniuk, és erről nem ők tehetnek, ők is áldozatai a rendszernek”

– írja az orvos, aki szerint egy rossz vicc, hogy emberi erővel, diszpécserekel intézik a foglalásokat automatizálható rendszerek vagy online időpontkiosztás helyett. „(…) honnan lesz erre humán erőforrás, hogy a rengeteg telefonra és emailre válaszoljanak? Vagy munkahelyteremtés a cél, és közmunkásokat raknak a telefonvonalak végére?” – kérdezi. A kommentekben egyébként többen írnak ellenpéldákról is, és leginkább az emailes regisztrációt dicsérik.

Legfrissebb híreinket itt olvashatja >>>