Alig álltak forgalomba Magyarországon új buszok tavaly

Alig álltak forgalomba Magyarországon új buszok tavaly
Új Mercedes-Benz Conecto G típusú autóbuszok az átadás napján Debrecenben, a DKV Közlekedési Zrt. telephelyén 2024. január 4-én – Fotó: Balázs Attila/MTI

A magyar buszállománynak mindössze 2,5 százaléka újult meg 2024-ben, ez Bulgária és Lengyelország után a harmadik legalacsonyabb arány volt az Európai Unióban – derül ki az Eurostat friss közléséből.

  • Önmagukban ezek a számok nem adnak információt az egyes országok buszflottáinak minőségéről, csak annyit jeleznek, hogy 2024-ben milyen ütemű volt az állomány megújítása.
  • A legnagyobb mértékben Luxemburgban álltak forgalomba új buszok tavaly, ott 11,6 százalékos volt az arány, a leglassabb tempót pedig Bulgária érte el, mindössze 0,7 százalékkal.
  • A valóságban a buszos flották cseréje általában nem egyenletes tempóban halad, hanem kisebb-nagyobb ugrásokkal.
  • Ezért inkább csak pillanatfelvételnek számít a mostani adatközlés, és csak azt mutatja, hogy ha ez lenne az általános tempó, akkor Luxemburgban 9, Magyarországon 40, Bulgáriában pedig 143 év alatt cserélődne le a teljes állomány.
  • A hazai buszállomány átlagéletkora 2023-ban 11,3 év volt, Lázár János építési és közlekedési miniszter idén év elején ezer új busz beszerzését ígérte szűk másfél év alatt a MÁV/Volánbusz számára.

(A cikk eredetileg a G7 szombati hírlevelében jelent meg, amelyre itt lehet feliratkozni.)

Kövess minket Facebookon is!