Vörös kotonhegy előtt vonultak fel a Diesel modelljei a milánói divathéten
2023. február 23. – 09:14
A párizsi, New York-i és londoni divathét után hétfőn kezdetét vette a milánói is, a Diesel pedig rögtön ki is maxolta, amit ilyenkor ki kell: szerdán a márka őszi-téli kollekcióját bemutató modellek egy hatalmas, kétszázezer óvszerből felépített hegy előtt vonultak fel – írja a CNN.
„A Dieselnél szeretünk játszani, és ezt komolyan is gondoljuk” – nyilatkozta az olasz divatmárka kreatív vezetője Glenn Martens.
„Szórakozzatok, tiszteljétek egymást, legyetek biztonságban” – tette hozzá.
Nem csak az óvszerhegy hirdette a szexpozitivitást a szerdai bemutatón, a ruhák is: ultramélyen dekoltált farmerek, átlátszó, hálós csipkepanelekkel ellátott farmerruhák, és láncokkal összetartott, szakadt selyemruhák jellemezték a kollekciót.
És ha valakinek nem lett volna elég a látvány, a bemutatót aláfestő technóba is nyögések hangját keverték.
A belga Martens 2020-ban lett a luxusfarmerjeiről ismert márka kreatív igazgatója. Martens a farmer kísérletezőbb felhasználása felé terelte a Dieselt, a 2023-as őszi-téli kollekcióban is helyet kaptak például újrahasznosított (upcycling) anyagok, mint a nejlon, festett műszőrme és gázlángszóróval égetett és szétdarabolt dzsekik.
Martens nagy hangsúlyt fektet a bemutatók díszleteire is, amik aztán legalább annyira beszédtémák lesznek, mint maguk a ruhák. A tavaly februári divatbemutatón például hatalmas lufiszobrok mellett vonultak fel a modellek, szeptemberben pedig Guinness-rekordot is döntött, akkora felfújható szobrot állított fel a kifutón.
A kotonhegy a biztonságos szex mellett a márka és a Durex együttműködését is remekül bereklámozta. Stílszerűen a meghívókat is Durex-csomagokban küldték szét, a divatbemutató utáni sajtótájékoztatón pedig bejelentették, hogy a Diesel áprilisban további 300 000 óvszert fog szétosztani az üzleteiben világszerte.