Gördeszkázó nevelőapával indította el a sírós karácsonyireklám-szezont a John Lewis

2022. november 10. – 15:06

Másolás

Vágólapra másolva

Több mint egy évtizedes hagyománya van már az Egyesült Királyságban a John Lewis karácsonyi szezont elindító reklámjainak, és nem volt ez idén sem máshogy, már november 10-én közzétették a YouTube-on a reklámjukat. Valami azonban mégis különbözött az eddigiektől: a csicsa, a trendi animációk, celebek, vagy a 2021-es ufólány helyett a prémium kategóriásnak számító brand idén az odafigyelést, az érzékenyítést helyezte a reklám fókuszába.

A történet középpontjában egy férfi áll, aki gördeszkázni tanul: a sérülések, a sikertelenség, a küzdelem ellenére nem adja fel, gyakorol, esik, feláll, és újrakezdi. Még a munkahelyén is gyakorol, videót néz stikában. Közben a karácsonyra készülnek, a felesége ajándékot csomagol.

Aztán egyszer csak csengetnek: az ajtóban egy megszeppent gyerek áll, kezében egy gördeszkával – az ő érkezésére készülve tanult gördeszkázni a nevelőapja.

A zárófelirat szerint az Egyesült Királyságban több mint 108 ezer gyerek van a brit ellátórendszerben, gondozásban. A reklám készítői a werkben azt mondták, idén valami teljesen mást akartak, valami olyat, amit még nem csináltak, de ami arra készteti az embereket, hogy „megálljanak egy pillanatra, és elgondolkodjanak azon: hogyan is segíthetnének.” A készítők azt is mondták, hogy a brand elkötelezett a gondozásban élő gyerekek megsegítése iránt, ezt szolgálja a „Boldogabb jövőt építünk” nevet viselő kezdeményezésük is.

A reklámhoz stílusosan választottak dalt: a Blink-182 All The Small Things c. dalának újragondolt verzióját használták hozzá. Elkészítésében részt vett az Action for Children és a Who Cares? gyermekjótékonysági szervezet is, melyek célja szintén az a reklámmal, hogy karácsonykor felhívja a figyelmet a gondozásban élőkre és a gondozásból kikerülőkre.

A hirdetéssel egyébként nem buzdítanak közvetlenül adományozásra, ugyanakkor vannak termékeik – köztük egy játékmackó vagy a reklámban is látható gördeszka –, melyek eladásaiból a fenti szervezeteket támogatják.

Nem a John Lewis az egyetlen, amely mostanában az egyszerű emberi vagy családi értékeket helyezi a fókuszba, esetleg érzékenyít: így tett a Marks&Spencer, a Tesco vagy Argos is, írja a Guardian.

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!