A Disney is belevág a jelszómegosztás szigorításába

2024. május 8. – 06:18

Másolás

Vágólapra másolva

Néhány országban már nyáron, szeptemberben pedig világszerte bevezeti a Disney a jelszómegosztás szigorítását a streamingfelületén – írja a BBC.

A Disney a befektetőinek azzal indokolta a szigorítást, hogy az növelni fogja a felhasználók számát, valamint több nézőt csábíthat a mozikba is. Ez azért fontos, mert a cég a Disney+ fejlesztése mellett a közeljövőben több mozis bemutatóra is készül, érkezik például a Vaiana (Moana) és az Agymanók (Inside Out) folytatása, jön az új Deadpool-film és egy új Majmok bolygója is.

A vállalat azért is nyomás alatt van, mert a streamingüzletág növekedése az elmúlt időben megtorpant, aminek hatására a Disney részvényeinek árfolyama több mint 8 százalékot zuhant. Azóta az új előfizetők és az áremelések segítettek csökkenteni a veszteségeket, sőt, a streamingplatform nyereségesbe fordult át, a további szigorítás is ezt a célt szolgálná.

A Disney+ több mint hatmillió előfizetőt szerzett világszerte január és március között, India nélkül. A streamingszolgáltatásnak jelenleg több mint 117 millió előfizetője van.

Bob Iger vezérigazgató a részvényeseknek elismerte, hogy a vállalat azért is állt rá hangsúlyosan a folytatások készítésére, mert az utóbbi időben több új filmje is megbukott. „Tekintettel a filmpiacon folyó versenyre, a folytatások nyilvánvalóan nagy értéket képviselnek, mert ismertek, és kevesebbe kerülnek a marketing szempontjából” – fogalmazott. A vezérigazgató hangsúlyozta, a cél az egyensúly megteremtése a folytatások és az új produkciók között, és kevesebb Marvel-film és televíziós műsor gyártására készülnek annak érdekében, hogy az elkészült produkciók minősége javuljon.

A legutóbbi negyedévben a Disney hagyományos televíziós üzletágának bevételei tovább csökkentek, 8 százalékkal. A Disney+ azonban az év első három hónapjában 47 millió dolláros üzemi nyereségről számolt be, szemben az egy évvel ezelőtti 587 millió dolláros veszteséggel. Az ESPN+-t és a Hulut is magában foglaló televíziós üzletág működési vesztesége pedig 18 millió dollárra csökkent a negyedévben az egy évvel ezelőtti 659 millió dollárról.

A vállalat élményrészlegének bevételei, amelyhez a vidámparkok és a körutazások tartoznak, 10 százalékkal nőttek. Összességében a vállalat szerint a bevételek mintegy 1 százalékkal, 22,1 milliárd dollárra emelkedtek.

A vállalat 20 millió dolláros veszteségről számolt be, amelyet befolyásolt egy 2 milliárd dolláros költség, amely az indiai üzletágára kötött fúziós megállapodásra költöttek, és amely azután került nehéz helyzetbe, hogy a Disney elvesztette bizonyos krikettmérkőzések vetítésének jogait.

Korábban a Netflix vezette be a jelszómegosztás szigorítását, ami eléggé be is jött a cégnek, a Netflix az idei év első három hónapjában bő 9 millióval növelte az aktív előfizetői számát, és most 270 millió fölött jár. A negyedéves bevétel 9,4 milliárd dollár, a nyereség pedig 2,3 milliárd volt – utóbbi forintban nagyjából 850 milliárdos profitot jelent.

Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!