Ben Affleck és Michael Cera is hülyét csinált magából, de a lábmosós reklám vitt mindent a Super Bowl alatt

2024. február 12. – 06:02

Másolás

Vágólapra másolva

Idén biztosan nem a sztárokkal teletűzdelt reklámokra (és a Temu agyzsibbasztóan gagyi hirdetéseire) fogunk igazán emlékezni az idei Super Bowlról. A legtöbb reakciót gerjesztő videó valószínűleg az a szpot lett, amelyben egymással a nézeteik, vallásuk, társadalmi helyzetük miatt szemben álló felek mossák egymás lábát.

A festményszerű állóképekből álló reklámban például egy rendőr mossa egy fiatal fekete férfi lábát, de hasonló pozícióban láthatunk egy indián és egy fehér férfit, és felbukkan a sorozatban egy muszlim és egy keresztény család is.

A reklám arra a bibliai történetre utal, amelyben Jézus az utolsó vacsora elején példamutatásként megmossa a tanítványai lábát. A hirdetés célja ezzel a képsorozattal nyilván az egymással szemben állók békítése volt az amerikaiakat alaposan megosztó elnökválasztás évében. De az online reakciók alapján a Jézus újrabrandelését kitűző kreatívok elég bizarr megoldást választották az üzenet átadására a lábmosós képekkel.

Az idei Super Bowl és az eseményt megelőző időszak legnagyobb médiahekkjét Michael Cerának köszönhetjük, aki egy fantasztikus, a 90-es évek parfümreklámjait parodizáló reklámmal akarta elhitetni mindenkivel, hogy a L'Oréalhoz tartozó Cerave testápoló krémet valójában ő találta ki.

Cera az ügy érdekében hetekkel a reklám megjelenése előtt Cerave dobozokat osztogatott és dedikált, a New York Times külön cikket szentelt az ügynek, végül aztán a színész a Super Bowl alatt levetített reklámban tisztázta, hogy az egész csak vicc volt, nyilván nem ő áll a Cerave márka mögött.

Cerához hasonlóan Ben Affleck is hülyét csinált magából a Super Bowl kedvéért. A színész a Dunkin' reklámjaiban ábrándozott arról, hogy végre beindulhat a popkarrierje. Affleckben nyilván senki sem lát fantáziát, még híres barátai, köztük Jack Harlow vagy Matt Damon is elfordulnak tőle, és végső döfésként Jennifer Lopez sem kér Affleck projektjéből.

A State Farm biztosító Arnold Schwarzenegger akcentusára építette fel a poént, a cég reklámjában a színész a neighbort (azaz szomszédot) folyamatosan csak neighbaaa-ként ejti egy fiktív forgatáson, ahol aztán épp egyik korábbi színésztársa, Danny Devito szúrja hátba.

A komolyabb hangvételű reklámok között ezúttal is a Google hozott izgalmasat a reklámdömpingbe. A Javier in Frame címet kapó videó azt mutatja be egy megható példán keresztül, hogy hogyan segítheti a Google Pixel 8 telefon a vakokat és látássérülteket abban, hogy megörökítsék a mindennapjaikat.

Beyoncé nemcsak új albumát és új dalait jelentette be a Super Bowl alatt, de a Verizon kedvéért még egy reklámban is feltűnt. A Verizon az 5G hálózatát reklámozta az előadóval, Beyoncé pedig mindenféle magánakcióval, például elnöknek bejelentkezve vagy az űrben koncertezve tesztelte a Verizon hálózatának határait.

A Pfizer Karikó Katalint is felvonultató reklámjáról külön írtunk, az összes Super Bowl-reklámot pedig itt lehet végignézni, köztük az Uber Eats szpotját is, amelyben Jennifer Aniston tesz úgy, mintha soha nem is találkozott volna David Schwimmerrel.

Ryan Reynolds uralta a trailerdömpinget

A Super Bowl alatt az is hagyomány, hogy a nagyobb stúdiók itt mutatják be legújabb trailereiket, de valójában a legtöbb nagy bombát már ellőtték online a meccs előtt (például a Quiet Place: Day One esetében), vagy a meccs alatt csak ízelítőt adtak a teljes előzetesből.

A Deadpool 3-hoz például a meccsel egy időben érkezett meg a teljes trailer, amelyből kiderült, hogy az új film hivatalosan a Deadpool & Wolverine címen fut majd, azaz a filmben Ryan Reynolds karaktere mellett Hugh Jackman Rozsomákja is visszatér.

Megmutatták az első képeket a Wicked című fantasyból is, amely az Óz világában játszódó musical filmadaptációja lesz a főszerepben Ariana Grandéval és Cynthia Erivóval. A Wickedből eleve két rész is készül, az első filmet Jon M. Chu rendezi, és 2024 végén mutatják be a mozikban.

Szintén a Super Bowl szünetében debütált az If (Imaginary Friends), az amerikai mozikba májusban érkező fantasy-vígjáték új teasere is. Az If egy olyan történetet mutat be, amelyben a gyerekek képzelt barátai az emberek közt élnek. A filmet John Krasinski írta és rendezte, a főszereplő Ryan Reynolds lesz, az egyik képzelt barát hangját pedig Steve Carrell adja.

Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!