Azahriah eladományozza ünnepi koncertjének teljes bevételét

2023. december 22. – 14:32

Azahriah eladományozza ünnepi koncertjének teljes bevételét
Azahriah – Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex

Másolás

Vágólapra másolva

Azahriah december 22-i akusztikus koncertjének teljes bevételét a zenész, a Supermanagement és az Akvárium a Játékidő alapítványnak ajánlja fel, áll az Akvárium honlapján. A befolyt összegből hátrányos helyzetű gyermekek kapnak majd adományokat. A koncertre már minden jegy elfogyott.

De ki az az Azahriah?

A 2020-as évek legfelkapottabb magyar popsztárja Azahriah, vagyis a mindössze 21 éves Baukó Attila. A legtöbben még Paul Streetként ismerték a YouTube-on, ahol pár év alatt az egyik legismertebb vloggerré vált, jelenleg több mint félmillióan iratkoztak fel a videóira. Ezzel párhuzamosan kezdte el építgetni a zenei karrierjét, ami egy igazi Z generációs sikersztori: a legeslegelső koncertjére 2021-ben rögtön ezerötszázan voltak kíváncsiak az akkor frissen megnyíló Monyolandben, idén márciusban pedig már a Papp László Arénában adott telt házas koncertet. Sokan mégis a tavaly nyári, nagy sajtóvisszhangot kiváltó botránya miatt kezdték el megismerni. Azahriah májusban volt az After Podcast vendége.

Azahriah karrierjéből és személyéből pedig kirajzolódik az első tradicionális értelemben vett magyar szupersztár képe, írtuk a zenészről készült portrénkban. Működése korlenyomat a 2020-as évek régi mintázatokat felelevenítő, mégis egészen új, részvételen alapuló rajongói kultúrájáról, autodidakta előadói önszerveződésről és a FOMO (fear of missing out, avagy az attól való félelem, hogy kimaradsz valami nagy horderejű folyamatból, eseményből – a szerk.) fájdalmasan kísértő szükségéről, fanok és hírességek szintjén egyaránt. Egy merőben új jelenség, okai és miértjei viszont nem érthetetlenek.

Az Azahriah-jelenségben adott minden, ami egy modern kori popsztár sikerének kulcsa lehet a jelen sztenderdek szerint:

  • átütő siker és sok százezer videó a zenéire TikTokon;
  • bombaerős, hűséges és megszállott követőtábor;
  • műfajötvözés (indie, trap, rap, reggaeton, reggae, ragga, mulatós, magyar alter);
  • gazdag diszkográfia relatíve rövid EP-kel és lemezekkel;
  • egy emlékezetes botrány, amiből egész nyáron tartó bulvársztori lett;
  • rivális előadókkal való konfrontáció (G.w.M);
  • jó marketing és stabil, okos kiadói hátszél;
  • és a legfontosabb hívószó: a „csináld magad”, DIY-filozófia.
Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!