2023. november 18. – 11:20
Mióta Snoop Dogg egy Instagram-posztban arról írt, hogy felhagy a füvezéssel, szinte csak kétféle reakció kíséri a bejelentést: az egyik oldal viccnek vagy legalábbis valamiféle médiahekknek veszi a hírt, amit aztán egy új márka indítása követ, mások azonban bátorítják és támogatják a rappert, amennyiben tényleg komolyak a szándékai.
Snoop Dogg egyelőre nem sok fogódzkodót adott a sztori felfejtéséhez, az első, józanságáról szóló poszt után is csak egy komoly szelfivel és egy rövid mondattal nyomatékosította eredeti üzenetét, hogy ne nyagassák kérdésekkel, és tartsák tiszteletben a döntését.
Érthetőek persze a szélsőséges reakciók a hírre, hiszen egy olyan rapperről beszélünk, aki konkrétan a füvezésre építette saját brandjét és üzleti vállalkozásait is. Seth Rogen mellett jelenleg nincs nála ismertebb fogyasztó a bolygón. A másik oldalon azonban ott vannak azok a komolyabb(nak tűnő), korábbi nyilatkozatok tőle arról, hogy 50 feletti nagyapaként már szeretne változtatni életmódján.
Korán meglátta az üzleti lehetőséget a fűben
Snoop Dogg nem először lépett a nyilvánosság elé ekkora volumenű bejelentéssel. 2002-ben már egyszer azt ígérte, hogy leteszi a drogokat, de ez a próbálkozása elég hamar kudarcba fulladt. Innentől még a korábbinál is nyíltabban vette magára a füvező híresség szerepét, a karrierjében például 2012-ben érkezett arra a pontra, hogy Snoop Lion néven reinkarnálódva reggae-lemezt adott ki. Innen pedig már borítékolható döntésnek tűnt, hogy a pénzét az egyre több államot elérő legalizálásnak köszönhetően a kannabiszvállalkozásokba teszi.
Az amerikai hírességek közül elsők között alapított saját, legális kannabiszmárkát (Leafs by Snoop) még 2015-ben, majd amikor 2022-ben megvásárolta a Death Row kiadót, azzal is sajátmárkás fűvel lépett a piacra. Snoop Dogg befektetéseit a Casa Verde Capital kezeli, ezzel a tőkealappal 33 különböző vállakozásban van érdekeltsége a legális kannabiszpiacon, a cég portfóliója a TechCrunch szerint már 200 millió dollár értékű lehet.
Snoop a róla kialakult képnek megfelelően nem bonyolítja túl az üzleti döntéseit, legalábbis a nyilvánosság felé szeret így kommunikálni a stratégiájáról.
Amikor legutóbb például a New York Times arról kérdezte, hogyan dönt arról, milyen márkákkal dolgozik együtt, a rapper úgy válaszolt: mindegy, csak legyen benne fun (móka) és funds (pénz).
Snoop be is tartja ezt az elvét, mivel az egyik leggyakrabban feltűnő celebnek számít a reklámiparban. Saját gin-, kávé- vagy jégkrém-márkáinak promózása mellett feltűnt már a Skechers, a Burger King vagy a Corona kampányában is. De meglátta a lehetőséget a reklámipar Snoop és a rapperhez hasonlóan hírnevét az üzleti életben kamatoztató Martha Stewart barátságában is, hiszen a két híresség közös műsora (Martha & Snoop's Potluck Dinner Party) óta többször is együtt tűntek fel márkák hirdetéseiben.
A rapper a saját brandjének építgetésében oda jutott, hogy az előadói és a vállalkozói énje már teljesen összemosódott. Ez talán abban az esetben csúcsosodott ki legjobban, amikor a Just Eat ételszállító cégnek írt reklámdala akkora virális siker lett, hogy azt a rendes koncerten is előadta.
Voltak jelei a józanodás felé tett lépéseknek
A nagy kannabiszbirodalom építgetése közben aztán idén márciusban ismét megpendítette, hogy változtatott életmódján és a korábbinál kevesebb marihuánát fogyaszt. A kevesebb persze nála sok mindent jelenthet, a rapper személyes tekerőinasa például korábban arról beszélt, hogy napi 75-150 cigi volt a penzuma, de maga Snoop 2013-ban napi 81 jointos átlagfogyasztásról vallott.
„Több dolgot is megváltoztatott bennem az, hogy nagyapa lettem. Az egyik ilyen változás az életmódomat érinti, és azt, hogy kikkel és hogyan veszem magam körbe. Szeretném látni felnőni az unokáimat, és ezt úgy tudom elérni, ha sokkal jobban figyelek arra, hogy kikkel lógok és mit fogyasztok” – nyilatkozta ekkor a rapper felelőségteljesebb életviteléről.
Akik komolyabban vették Snoop Dogg üzenetét, úgy vélik, fontos szerepe van a smoke kifejezésnek a rövid üzenetben. A most bejelentett életmódváltás szerintük azt takarja, hogy a rapper a jointokat teszi le, de ehető formában ugyanúgy fogyaszt ezután is kannabiszt. Azért is tartja magát erősen ez az elmélet, mert a Leafs, Snoop saját márkája is árusít ilyen ehető termékeket, így valamennyire még márkahű is lenne ez a típusú életmódváltás az előadótól.
A reakciókat nézve azért többen a szerhasználat teljes elutasítását látják a bejelentés mögött, ezt jelzik a bátorító üzenetek, amelyek már arról szólnak, hogy ilyen masszív, több évtizedes fogyasztás után nehéz út vár Snoop Doggra. A helyzet komolyságát erősíti az is, hogy Snoop Dogg fia, Cordell Broadus is azt írta, nem füstöl tovább.
De érthetőek a kételkedő hangok is, amelyek épp arra mutattak rá, mennyire álságosnak tűnik ez a bejelentés annak fényében, hogy Snoop Dogg és Martha Stewart közös márkája a bejelentés előtt egy nappal dobta piacra a Bic öngyújtókat rejtő, összekacsintós táskáit. Szintén friss hír, hogy Snoop és fia a Death Row márka alatt a videojátékiparban is megjelenik, szóval mindezek fényében még simán kiderülhet, hogy a komoly bejelentésnek semmi köze valójában a rapper életmódváltásához.