2023. november 2. – 15:58
Heti streamingajánló (november 2-9.)
Üdv Wrexhamben! 2. évad (Welcome to Wrexham, Disney+)
A walesi futballklub felkarolásáról szóló sorozat első évada azzal emelkedett ki a közhelyes, pr-szagú sportdoksik közül, hogy sokkal hangsúlyosabb volt benne a klubot övező közeg a csapat tényleges teljesítményénél. Ez a hangnem szerencsére a 2. évadra is megmaradt, még úgy is, hogy a Wrexham ebben az évadban bemutatott szezonja tele volt drámai meccsekkel. (Bicsérdi-Fülöp Ádám)
Special Ops: Lioness (SkyShowtime)
Taylor Sheridan új sorozatát a CIA egyik valós, női beépített ügynököket foglalkoztató programja inspirálta. A sorozatban azt a Lioness Engagement Teamet követjük, amelynek egy terrorista szervezet lebuktatása a célja. Zoe Saldaña alakítja a kiképzés vezetőjét, mellette Nicole Kidman, Morgan Freeman és Michael Kelly is feltűnik a fontosabb mellékszerepekben. (Bicsérdi-Fülöp Ádám)
Pluto (Netflix)
Naoki Urasawa egy legendás mangarajzoló (mangaka), akinek összetéveszthetetlen stílusa és ikonikus munkái még csak most szivárognak be a mainstreambe. Azután, hogy a hibátlan, 2004-es Monster című animesorozat (amely az ő mangáján alapul) bepörgött a TikTokon, majd Netflixre is felkerült, Urasawa egy másik munkájához, a Plutóhoz nyúlt a streamingóriás japán alkotók közreműködésével.
A Pluto egy adaptáció adaptációja: Urasawa anno az eredeti, Osama Tezuka-féle Astro Boy mangát vette alapul, csinált egy sajátot, majd ehhez nyúlt hozzá a Studio M2. Az eredmény pedig 2023 legjobb sci-fi animéje a Kotaku szerint, amiben elmondanak mindent, amit az Astro Boy csak gyerekeknek szánt köntösben tudott átadni egykor. Ilyen az örökérvényű ember kontra robot-dilemma, a Nagy Testvér figyel-gondolatkör, Nietzsche akarat-filozófiája és megannyi kérdés a mesterséges intelligencia témájában. (Kersner Máté)
Onimusha (Netflix)
Már 22 éve megjelent a japán Capcom videójáték fejlesztő- és kiadócégtől az Onimusha, ennek ellenére 2023-ig kellett várnunk az első adaptációra. Érdekes, többféle műfajt ötvöző alapállást kapunk a netflixes verzióban: szamurájok, zsoldosok, Japán a Sengoku-korban... és zombik. Mindez megtoldva CGI-jal (ami már egy fokkal szebb, mint az új Berserké volt 2016-ban) és kézzel rajzolt hátterek mixével.
Ehhez jön még Takashi Miike kultrendező (Ichi the Killer, Audition) supervisorként, a főcímet pedig kellően szürreális módon a Måneskin jegyzi. Még ki kell derülnie, hogy mire lehet képes az eklektikus Onimusha, de az imént sorolt ötvözet épp elég ahhoz, hogy teszt jelleggel rányomjunk a lejátszás gombra. (Kersner Máté)
Tár (SkyShowtime)
„Todd Field rendezői visszatérése úgy áll bele a cancel culture-be, hogy mindkét oldal megkapja a benne a magáét” – írtuk kritikánkban a filmről, ami premierje óta megosztja a nézőket. A Tár lényege épp ez a vitaindító, gondolkodásra ösztönző tónus, amely nem igazságokat akar lenyomni a torkunkon a metoo, a feminizmus vagy az identitáspolitika témájában. (Bicsérdi-Fülöp Ádám)