Először nyerte nő a Sztárban sztárt, a zsűri legjei között dőlt el a verseny

2023. április 9. – 23:04

Először nyerte nő a Sztárban sztárt, a zsűri legjei között dőlt el a verseny
Fotó: TV2

Másolás

Vágólapra másolva

Hat hosszabb évad után visszatért a kezdeti, nyolcepizódos változathoz a Sztárban sztár című ismertemberes énekes-átalakulós szórakoztató műsorával a TV2, így a kilencedik széria véget is ért húsvét vasárnap. A műsor a korábbiaktól eltérően ötfős zsűrivel futott le – Lékai-Kiss Ramóna, Tóth Andi, Kökény Attila, Papp Szabolcs, Marics Peti –, és ebben a szériában arra is lehetőséget kaptak hét adásban, hogy műsoronként megmentsenek egy kiesésre ítélt versenyzőt.

A szavazós műsorokat gyakran éri az a vád, hogy azokat úgyis megbundázzák, de hogy ez nincs így, azt jól mutatja, hogy a zsűri hiába pontozta nagyon magasra az igazán jó produkciókat, a nézői szavazatok ezzel ritkán voltak összhangban. Az utolsó adásra azonban valahogy beért a zsűri értékelése: az eddig kevésbé ismert, de nagyon tehetséges Gubik Petra és a Blahalouisiana énekesnője, Schoblocher Barbara lett a döntősök (Gubik Petra, Valkusz Milán, Schoblocher Barbara, Oláh Ibolya) döntőse, hogy végül a nézők Gubik Petrát hozzák ki a Sztárban sztár történetének első női győzteseként.

Remélték, hogy nő nyeri meg a versenyt

A kilencedik széria nemcsak a kevésbé ismert, ám annál tehetségesebb és alázatosan készülő énekesek miatt, hanem bulvárfaktorban is kiemelkedő volt: egy párként érkezett a zsűribe a volt x-faktoros Tóth Andi és Marics Peti (ValMar), de a széria végére szakítottak. Ennél tartósabbnak bizonyult Marics és ValMar-beli társa, Valkusz Milán kapcsolata, mondjuk, erősebb kritika nélkül nem volt igazán nehéz. Valkusz ráadásul a döntőig kihúzta, amit úgy tűnik, maga sem igazán értett, mert az előző héten kieső Molnár Tibi – Trap kapitány – helyett felajánlotta, hogy leváltja őt.

A zsűrinek az utolsó adásban már nem jutott szavazási lehetőség, de enélkül is kijelölték az irányt azzal, hogy Tóth Andi közölte, nagyon szeretné, ha Schoblocher Barbara nyerjen, Lékai-Kiss Ramóna meg, hogy bár imádják a Milánt (Valkusz), de bíznak abban, hogy „a kilencedik évadnak egy királynője lesz”.

Hogy a műsorkészítők miért érzik úgy, hogy a zsűrinek a finálé első tíz percében is magáról kell kell beszélni, az nem egészen világos. Bulvárcímek biztosan kijönnek belőle, kiderült ugyanis például, hogy a szereplőknek biztosan nem olyan nehéz a műsor mint Tóth Andinak, hiszen egyikük sem ül az exe mellett, meg hogy Kökény Attilát a franciaországi útja alatt is azzal hívták az újságírók, hogy hol lakik Marics Peti.

Az adást a zsűri által legtöbbször maximumra pontozott Schoblocher Barbara kezdte Bódi Gusztival, Bódi Margóként, amire a zsűri állva táncolt, csakúgy, mint az őt követő, Keresztes Ildikót alakító Gubik Petra és Takács Tamás Pocsolyába léptem c. előadására. Tóth Andinak jól áll, és maga is beszélt róla, hogy már nem érzi, hogy meg kell mondania a tutit, ezért lazábban tud részt venni a műsorban. Persze, eleve érdekes kérdés, hogy egy kereskedelmi tévés műsorban mennyire kell a szakmázást komolyan venni, mit várnak a zsűritől a nézők, számít-e akár az, hogy ők hogyan pontoznak (a nézői szavazatok alapján nem igazán). Mindenesetre profizmus ide vagy oda, Tóth Andi a műsorban gyakran túlfutott a kritikával, és a lehúzásait sokszor alapozta arra, hogy korábban ő hogyan énekelt, csinált, alakított, adott elő valamit. Ettől pedig borzasztóan nagyképűvé vált, de becsületére legyen mondva, hogy állta a kritikát, csak az Instagramján szólogatott be az újságíróknak.

A túlszakmázásért kapott is Till Attilától az utolsó adásban („Andi, a hangok rendben voltak, cisszel kezdődik, tudjuk”), és tulajdonképpen itt jött meg az érzés, hogy miért is van a helyén Tilla ebben a műsorban: pont elég ripacs, elég hangos, elég szemtelen és idegesítő, de amikor nem tolja túl a bennfenteskedést, csodásan tükröt tart a zsűritagoknak is. Marics Petit már a kezdetektől kóstolgatta (akkor még kicsi túlságosan is), mondjuk, ez nem igazán nehéz olyankor, amikor ilyenek hangzanak el a ValMar énekesétől:

„Nekem nemrég esett le 26 éves fejjel, hogy a ”hiába keféltem, elhagyott a nőm„ résznél nem biztos, hogy a cipőről van szó.”

Egy rapper rapperként és Charlie anyja

A rapper Valkusz Milán a duettben T. Dannyvel a rapper Curtisként lépett színpadra, és kiemelkedő ugyan nem volt, na de, mitől tud kiemelkedő lenni egy rapper rapperként. Oláh Ibolya Király Lindával állt színpadra, elvileg Charlie-ként, és habár a dal (Játszom, ahogyan légezem) dallama és szövege stimmelt, sem Király Linda nem hozta sem Király Lindát, sem Oláh Ibolya Charlie-t, még úgy sem, hogy Marics szerint jól állt a hangjának a produkció. „Két szupersztár és még van följebb” – valahogy így fogalmazott róluk Lékai-Kiss Ramóna, Till Attila meg valahogy Charlie anyját emlegette Oláh Ibolya külsejében.

Valahol az első reklám körül, kb. egy órával a műsor kezdete után kezdtem azon gondolkodni, hogy vajon hogyan nézhet ki egy tipikus Sztárban sztár-néző. Mert, ugye, mi kellhet ehhez: a) egyrészt nagyon sok idő, minden vasárnap este majdnem négy órán keresztül, b) türelem a bennfenteskedéshez, c) türelem a kertévés reklámokhoz. A gyerekeimet például az egész addig érdekli, amíg tart az előadás, az összekötő részek nem, szóval családi műsornak ez továbbra sem jó (amúgy is le kell fektetni a gyerekeket időközben, a nagyon idősek éjszaka már kidőlnek. Logikus lenne, hogy a ValMar- vagy Tóth Andi-fanok beüljenek a tévé elé, de valahogy nagyon nehéz ezt elképzelni a gyakorlatban. Mindenesetre, ha valaki hardcore Sztárban sztár-nézőnek érzi magát, írjon nekem.

Nagyon jólesett volna kiszakadni a kellemetlen Oláh Ibolya-Király Linda produkció utánérzéséből, de ez a reklám után sem sikerült, mert Halastyák Fanni (Nemazalány), Tarján Zsófi (Honeybeast) és Groovehouse Judy Bestiákként vagy hát Bestiák-paródiaként tértek vissza. A háromfős csapatból egyedül Judy nem lógott ki és idéznénk itt Marics Petit, aki ezt kötötte ide a produkció végén:

„Volt egyszer ilyen tizenévesen, hogy fürdök egy kádban, de jó meleg a víz, és arra ébredtem, hogy be vagyok hugyálva”.

Mindenki értse, ahogy szeretné.

Az egyéni versenyben a duettben kiosztottnál nehezebb feladatot kapott Valusz Milán, akinek Marilyn Mansont dobták. „Amikor kimondják Marilyn Manson nevét, akkor engem félelem fog el. Nekem ez most nem volt meg. De ez most mindegy, Milán. Mert lehet, hogy nem te vagy a világ legjobb énekese, de ott van benned az a bizonyos plusz, amit Petinél is. Szeretnek benneteket, és nem ez a lényeg?” – foglalta össze Valkusz produkcióját röviden Lékai-Kiss Ramóna.

A vallási vonal Kökény Attilánál kúszott be, aki előbb az undorító, hányinger jelzőket kapta elő Mansonra, (itt bővebben olvashat arról, miért mondhatott ilyesmiket), aztán azt, hogy Valkusz nagyszerű versenyző, és van egy jó hír is: hogy a sátánista Manson mostanra megtért. Ez egyébként egy gyors factcheck alapján nem igazán pontos, mert csak annyi történt, hogy Manson feltűnt egy keresztény istentiszteleten, amikor viszont a sajtósát kérdezték arról, hogy tényleg keresztény lett-e, ő csak annyit mondott, Manson vallási hovatartozása senkire sem tartozik.

Mindegyik egyéni produkció előtt egy rövid kisfilmben tekintettek vissza a versenyzők korábbi átalakításaira, amihez a Sztárban sztár énektanárát, Lajtai Katit hívták segítségül. Ennek elég jót tett az őszinteség, vagyis, hogy nem dugták el a legrosszabbul sikerült átalakulásokat sem. Az biztos, hogy az egyékbént muzeológusként is végzett színésznő, Gubik Petra legutolsó produkciója nem ezek közé tartozik. Gubik Petra Siaként adta elő a Chandelier-t, Lékai-Kiss szerint így:

„Megszűnt létezni a Petra.”

Oláh Ibolya az este során kétszer is hangban passzoló karaktert kapott, de a műsort végignézve erre egyébként is végig figyeltek a műsorkészítők. Oláh Ibolya az utolsó adásban Tina Turnerként lépett színpadra, a zsűri állva tapsolta, ő meg jól el is énekelte. „A zsűri közt ül egy fenomenális Tina Turner meg egy középszar, úgyhogy átadnám a szót a jobbik félnek” – mondta Marics, aztán átadta a szót Tóth Andinak, aki arról beszélt, hogy az énekes és előadó között az a különbség, hogy az énekesnek a lelkét is érezni lehet a dalban, és ő az egykori megasztáros énekesnő lelkét is érzi. „Bennem is az fogalmazódott meg, hogy miért nem látlak vagy hallak minden nap (…), egy őstehetség vagy” – mondta Kökény.

Bódi Margó után Celine Dionként lépett másodjára színpadra a Blahalouisiana énekesnője, Schoblocher Barbara, hogy elénekelje az All by Myselfet. A hangja nem volt egy az egyben Celine Dion, de az átszellemülés jól sikerült az énekesnőnek, bár a zsűri ezt máshogy látta. „Te olyan szinten játszol a hangoddal, mint a 12 éves kisgyerek, aki huszonkétezerszer kirakott már egy legót, és azt csinál vele, amit akar” – kezdte Marics az értékelést, Kökény Attila meg csak nem jutott szóhoz. „Gyakorlatilag szerintem nincs ember az országban tíz ember, aki el tudja ezt énekelni” – mondta. Celine Dionnak lenni nem csupán tehetség, hanem képesség – fogalmazott Papp Szabi. „Ez olyan volt, mintha neked írták volna ezt a dalt” – tette még hozzá Kökény. „Nyolc hét után bebizonyítottad, hogy te etalon vagy” – mondta Lékai-Kiss Ramóna, utalva az első héten tett kijelentésére.

A Sztárban sztár legkedvesebb kiesője: Valkusz Milán

Ezek után sem volt biztos, hogy a döntőn belüli döntőbe, azaz a legjobb hármasa Schoblocher bekerül, mert Valkusz Milánnal állt ott a továbbjutásra várva. Valkusz már a legutóbbi adásban sem érezte igazságosnak Trap kapitány kiesését, és bár készült a produkcióra, itt, Schoblocher Barbarával izgulva jól látszott, mennyire nem magának drukkol. Ha lenne szavazás az este legkedvesebb, legszimpatikusabb, legcukibb, legvajszívűbb gesztusáról, az az övé lenne, amikor szavak nélkül, mutogatva küldte volna tovább Schoblochert, és amikor kimondták az énekesnő nevét, őszinte, kitörő örömmel tapsolta meg.

A legjobb három közé tehát három nő, Oláh Ibolya, Schoblocher Barbara és Gubik Petra jutott be, ami azt is jelenti, hogy eddigre biztossá vált: először nyeri meg nő a Sztárban sztárt, a korábbi évadokban ugyanis csak férfi győztesek voltak.

Bár az adás már nem kívánta a bónusz produkciókat este tízkor, de a nézők kaptak egy Westlife-paródiát Zdroba Patriktól, Kamarás Ivántól, Kiss Ernő Zsolttól, Sipos Tomitól és Molnár Tibitől, akik szerencsére nem vették túl komolyan magukat. „Mondhatnánk, hogy ez egy szép búcsú volt a fiúktól, de olyan jó volt, nem?” – kérdezte Till Attila, de eddigre már teljesen átadta magát a hangulatnak a zsűri, szóval majdnem mindegy volt, mit kérdez, mert anélkül is elég jó kedve volt már mindenkinek.

Még 22:22-kor sem derült ki, hogy ki nyerte meg a versenyt, mert csak két versenyzőre szűkült le a mezőny, és Oláh Ibolya lett a harmadik helyezett. Egyébként ez is az őszinte pillanatok egyike volt, „mi a fasz”, ezt lehetett leolvasni Schoblocher szájáról, amikor kimondták, hogy továbbjutott (itt, 01:29-nél). Ezzel nincs amúgy baj, mert káromkodni kurva jó, itt írtuk, hogy miért. Oláh Ibolya köszönőbeszédet tartott, még a takarítónőknek is megköszönte, hogy szép tisztaságot varázsolt a versenyzők köré. És akkor jött még egy Kökény Attila-dal Rakonczai Viktorral, meg egy reklámblokk, és a zsűri végszavai – ilyenek: „Őserő, tehetség, alázat, tudás mindent megkaptunk tőletek ebben a nyolc hétben” –, hogy kiderüljön, hogy a nézők szavazatai alapján Gubik Petra nyerte meg a kilencedik évadot.

Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!