Újabb számítógépes sikerjátékból készülhet film, és ezúttal nem a Dwayne „The Rock” Johnson által sejtelmesen bejelentett, de valójában bármiféle információt nélkülöző projektről van szó – vagy hát ki tudja –, a Variety ugyanis arról ír, hogy a Netflix csinálná meg a BioShock-filmet. Igaz, sem rendező, sem bármilyen más készítő nem csatlakozott még a munkálatokhoz, egyedül egy hivatalos bejelentés van.
A BioShock-film ötlete nem újkeletű, a Universal viszonylag gyorsan, már 2008-ban lecsapott az első résszel 2007-ben jelentkező játék jogaira. A játék első két része „egy víz alatti utópiában játszódik a '60-as években, ahol egy új anyagnak köszönhetően képesek az embereknek szupererőket adni. Ez az utópia aztán összeomlott, helyét mindenféle szörnyek és robotok vették át, amiken átverekedve kell felfedeznie a város titkait a főhősnek” – írta Sajó Dávid kollégám még az Indexen abban a cikkben, amiben a hollywoodi feldolgozásra alkalmasnak tartott videójátékokat vette végig, hozzátéve, hogy mennyire reális ez az elgondolás.
A BioShock-projekt leginkább azért sült be a Universalnél, mert a Watchmen-film számait látva megijedtek, és 200 millióról 80 millió dollárra vágták meg a film büdzséjét, ezzel pedig egyből kiszállt a film mellől a Karib-tenger kalózaival rengeteget kaszáló Gore Verbinski, aki a Rangóval Oscart is nyert, de A kör című horrort is neki köszönhetjük.
Persze az is gond, hogy 2013-ban megjelent a BioShock Infinite, ami pedig 1912-ben, egy lebegő steampunk-városban játszódik, egy potenciális filmnél mindhárom részt figyelembe kellene venni – és hát mindkét világ elég drága, de a Netflixnek bőven van pénze ilyesmi filmekre, főleg, hogy a BioShock-játékokból összesen több mint 39 millió fogyott világszerte.
Korábban egyébként egy röpke pillanatra a Sony is képbe került, vagy legalábbis képbe kerülhetett egy BioShock-filmre, 2014-ben bejegyezték ugyanis a bioshock-movie.com domént, de náluk még komolyabb pletyka szintjére sem jutott el a film ötlete.