Már 200 milliónál is több előfizetője van a Netflixnek

2021. január 20. – 12:08

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Több mint 8,5 millióval fizettek elő a Netflix-re 2020 utolsó negyedévében, így már 200 milliónál is több előfizetőjük van, írja az MTI.

A streamingszolgáltató csak 6 millió új előfizetővel számolt a tavalyi utolsó negyedévben, de a járvány miatt csaknem 2,5 millióval több, 8,51 millió felhasználó rendelte meg újonnan a szolgáltatást. A Variety cikke szerint 2020 végére ezzel már globálisan 203,7 millióra nőtt a Netflix-előfizetők száma. Tavaly összesen 36,6 millió új előfizetőt szereztek, ezzel a korábbi rekordévüket, 2018-at is felülmúlták.

A Netflix negyedik negyedéves bevételét is közzétette, ami 6,64 milliárd dollár (2000 milliárd forint) volt.

Jelenleg több mint 500 produkciójuk tart már az utómunkánál vagy vár a bemutatásra. Ebben szerepel már az idei évre tervezett 71 filmjük is. A tervek szerint idén hetente legalább egy új filmet kínálnak majd az előfizetőiknek.

A legnépszerűbb Netflix-sorozatok között volt a tavalyi év végén A korona (The Crown) negyedik évada. A sorozatnak az indulása óta már több mint százmillió nézője volt a szolgáltató adatai szerint. Másik nagy sikerük volt A vezércsel (The Queen's Gambit) című sorozat, amelyet bemutatása első négy hetében 62 millió előfizető háztartásában néztek. (A Netflixnél nézőnek számolják azokat, akik legalább két percet láttak egy produkcióból.)

A Netflix riválisai a Disney Plus, a Hulu, az HBO Max, a Peacock, a Discovery Plus, a Paramount Plus és az Amazon Prime Video. A vállalat a részvényeseinek küldött levelében azt vállalta, hogy olyan tartalmat szolgáltat, amivel továbbra is meg tudja őrizni vezető helyét a streamingszolgáltatók versenyében.

A Disneynek 131,4 millió előfizetője van világszerte, ebből a Disney Plus 86,8 millió előfizetővel rendelkezik, a Hulu 38,8 millióval, a sportműsorokat sugárzó ESPN+ pedig 11,5 millióval.

Reed Hastings, a Netflix egyik vezérigazgatója azt mondta, hogy a vállalatnak még nagyon nagy tere van a növekedésre. Az Egyesült Államokban, ahol a háztartások mintegy 60 százalékában vannak jelen, a Netflix még mindig nem éri el a teljes tévénézési idő 10 százalékát. „Sok előfizetőnk van az Egyesült Államokban, de sokkal több tévénézési időt akarunk elérni” – mondta.

Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!